Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sustinere puternica din partea BERD pentru o Logistica Verde

Cu ocazia conferintei organizate de BERD la Bucuresti s-a ridicat si intrebarea „cine plateste pentru masurile de reducere a emisiilor de CO2“, iar Marcial Bustinduy, specialist pe probleme de transport sustenabil in cadrul Bancii, a prezentat posibilitatile de finantare pe care le ofera aceasta companiilor de transport si logistica.
BERD s-a infiintat in 1991, are sediul central in Londra si alte 36 de birouri regionale, este detinuta de 64 de guverne nationale si doua institutii interguvernamentale, se ocupa de promovarea tranzitiei la economia de piata in 34 de tari si este cel mai mare investitor din zona, cu peste 86,6 miliarde de euro alocati pentru mai mult de 3.700 de proiecte, in special in sectorul privat (80% din total).
 

Proiectele finantate de banca acopera toate sectoarele economiei, inclusiv transportul, productia si service-ul, industria si agricultura.
BERD promoveaza si finanteaza sisteme de transport sigure si sustenabile, iar investitiile in domeniu s-au ridicat anul trecut la 1,2 miliarde de lei si au mers spre Rusia (27%), SE Europei (24%), Europa de Est si Caucaz (18%), Europa Centrala si Balcani (17%), Asia Centrala (8%) si Turcia (7%).
In ultimii cinci ani banca a investit 1,6 miliarde de euro in 31 de proiecte de transport intermodal si logistica (26% in SE Europei, 21% in Rusia, 20% in Europa Centrala si Balcani, 18% in Europa de Est si Caucaz, 9% in Asia Centrala, 3% in Turcia s.a.), iar Marcial Bustinduy apreciaza ca cererea de finantare pentru aceste domenii este in crestere si arata ca BERD isi propune sa sustina dezvoltarea durabila prin construirea de centre logistice si terminale intermodale, prin modernizarea flotei de transport rutier, dezvoltarea porturilor, promovarea transportului maritim pe distante scurte sau pe ape de interior, modernizarea si Logistica Verde.
In Romania, banca avea in august anul trecut 363 de proiecte in derulare, cu o investitie totala de peste 6,8 miliarde de euro, in industrie, comert si agricultura (31%), infrastructura (28%), energie (25%) si institutii financiare (16%).
Prin folosirea cogenerarii si a unei izolari mai bune a spatiilor de depozitare, a echipamentelor electrice de manipulare, a iluminarii cu LED, a sistemelor ITS, a solutiilor intermodale, a trainingului de condus economic si a vehiculelor mai aerodinamice, pe baza de CNG si cu anvelope cu rezistenta scazuta la rulare, reprezentantii BERD cred ca emisiile de CO2e se pot reduce cu 1,7 miliarde de tone pe termen mediu.
Exista insa si numeroase bariere in calea implementarii masurilor specifice Logisticii Verzi: lipsa finantarii locale, politicile neadecvate de taxare si incurajare a achizitiilor, lipsa de informare (sau prea multa informare), faptul ca nu au fost implementate sisteme care sa masoare amprenta de carbon, si astfel nu se inteleg rezultatele si impactul masurilor de reducere a acesteia, numarul foarte mic de specialisti in Logistica Verde, penetrarea slaba a solutiilor moderne si discrepantele dintre diverse tari in ceea ce priveste infrastructura.

Articole similare

Ad