Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: camioanele betoniere vor fi scutite de utilizarea tahografelor

Pachetul Mobilitate, aprobat de Uniunea Europeană în iulie 2020, a inclus, printre alte măsuri legislative, modificarea parțială a Regulamentului european privind reglementarea timpilor de conducere și de odihnă și a utilizării tahografului, introducând reglementări mai flexibile în anumite aspecte, atât în ceea ce privește conducerea zilnică, cât și cea săptămânală, având în vedere că reglementarea existentă până în prezent era uneori prea rigidă și nu permitea adaptarea la diferitele situații cu care se confruntă șoferii profesioniști în activitatea lor zilnică.

Și asta cu atât mai mult cu cât, conform studiului comparativ realizat la vremea respectivă de asociația transportatorilor din Spania (Fenadismer) cu privire la rezultatele controalelor autorităților spaniole, s-a constatat că mai mult de jumătate din procedurile de sancționare inițiate în domeniul transporturilor rutiere se datorează nerespectării reglementărilor privind timpii de conducere și de odihnă și utilizarea tahografului.

Pachetul Mobilitate a permis statelor membre să extindă domeniile specializate de transport care pot fi scutite de utilizarea tahografului. Trebuie avut în vedere faptul că regulamentul privind timpii de conducere și de odihnă se concentrează mai mult pe activitățile de transport pe distanțe lungi, ceea ce înseamnă că, în unele subsectoare mai strâns legate de transportul pe distanțe scurte, regulamentul stabilit tinde să fie mai dificil de integrat.

Astfel, potrivit Fenadismer, Guvernul spaniol va aproba în curând un decret regal care vizează extinderea scutirilor prevăzute în prezent în reglementările naționale prin includerea, ca noutate, a anumitor specialități din sectorul construcțiilor, mai exact, transportul de beton premixat în vehicule specializate, precum și transportul de utilaje de construcții, cu condiția ca, în ambele cazuri, cursa care urmează să fie efectuată să se desfășoare în întregime pe o rază de 100 km în jurul centrului de operare al societății sau al proprietarului independent al vehiculului.

În Spania sunt peste 10.000 de autobetoniere care prestează în prezent servicii de transport, ocupând locul 6 în ceea ce privește specialitățile de transport din flota spaniolă.

Articole similare

Ad