Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 60% din pretul produsului la raft inseamna promovare

Piata de bere a cunoscut o scadere in Romania inca din 2013 in primul rand din cauza cresterii accizei, a sezonalitatii, dar si a faptului ca romanii au inceput sa se orienteze mai mult catre vin. Numai acciza din 2013 a contractat piata de bere cu 8,6% anul trecut.
Producatorii de vinuri au accesat toate fondurile europene in domeniu, iar produsele lor sunt apreciate la nivel international, insa numai la o degustare unde nu este afisata originea produsului. Dar, cand strainii afla ca vinul este romanesc, deja pretul de achizitie scade foarte mult, deoarece vinurile romanesti nu sunt suficient promovate la nivel international.
 

Producatorii de vinuri incep investitiile in vita de vie inca din primavara, cand trebuie sa angajeze oameni pentru taiatul acesteia, apoi pentru legatul ei, iar rezultatul il au abia in septembrie. Insa, conditiile meteo de anul trecut au determinat o scadere a productiei de vin din Romania cu 30%.
Pentru toti producatorii de bauturi cel mai important este sa se regaseasca pe rafturile marilor supermarketuri, unde promovarea costa foarte mult. De exemplu, producatorii de vinuri platesc pentru promovarea produselor sale atat la supermarketuri, cat si prin distribuitori peste 60% din pretul produsului la raft.
Cea mai bine pozitionata in vanzari este apa, in special cea de izvor. Azuga, de exemplu, poate face fata numai la 80% din comenzi in conditiile in care la fabrica de aici se lucreaza non-stop.

Articole similare

Ad