Avand in vedere faptul ca prevederile noii legi al salariului minim din Germania (Mindestlohngesetz – MiLog) afecteaza in mod direct activitatea transportatorilor din Romania si cum pe ordinea de zi a lucrarilor Parlamentului European din data de 25.03.2015 s-au aflat ca subiecte de dezbatere “Nivelurile minime de salarizare in sectorul transporturilor” precum si “Conformitatea cu dreptul UE a dispozitiilor germane privind salariul minim in sectorul transporturilor”, Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 a hotarat sa trimita o delegatie la Parlamentul European , care a fost mandatata sa poarte discutii cu europarlamentarii romani inainte de dezbaterile din plen si sa participe, in calitate de observator, la aceste dezbateri.
Delegatia APTE 2002 a fost primita de mai multi europarlamentari romani, discutandu-se despre impactul legii salariului minim din Germania asupra activitatii transportatorilor romani, precum si despre caracterul nelegal si abuziv al acestei legi in raport cu prevederile si principiile statuate in Tratatul de aderare la Uniunea Europeana precum si cele din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene.
Europarlamentarii romani au fost destul de receptivi la problemele expuse si s-au luat in discutie mai multe modalitati de lucru prin care, prin intermediul competentelor institutionale ale UE, sa se ajunga la eliminarea acelor reglementari din legea germana care incalca regulile de concurenta si competitie loiala in cadrul uniunii, libera circulatie a marfurilor si serviciilor, precum si accesul liber pe piata UE .
Dezbaterile din Parlament au inceput cu intrebarea cu solicitare de raspuns oral a europarlamentarei Marita Ulvskog adresata comisarului european Violeta Bulc, detinatoarea portofoliului transporturilor, referitoare la conditiile de angajare, inclusiv nivelurile minime de salarizare, aplicabile sectorului transporturilor. Raspunsul D-nei Comisar Violeta Bulc a fost unul incurajator, deoarece aceasta, in mod voalat si-a exprimat dezacordul cu privire la orice legiferare nationala care incalca dreptul UE si ca institutia Comisiei Europene lucreaza la noi norme care sa reglementeze activitatea transporturilor pe teritoriul Uniunii Europene, aceste norme urmand a intra in vigoare in 2016. Din expunerea doamnei comisar se poate deduce faptul ca in cadrul Comisiei se monitorizeaza in mod permanent efectele legilor nationale incidente asupra activitatii de transport comunitar, iar caracterul transnational al acestei activitati necesita reglementari prin prisma principiului subsidiaritatii (mai multa reglementare unionala) .
In cadrul dezbaterilor au luat cuvantul mai multi europarlamentari, atat din statele din de est cat si din vestul Europei , mai ales din Germania, impresia generala fiind ca in jur de 80% dintre intervenienti si-au exprimat in mod clar si indiscutabil dezacordul cu privire la legea germana in discutie, chiar si unii europarlamentari germani recunoscand ca legea MiLog are reglementari abuzive si trebuie reconsiderata aplicabilitatea ei. Este important de mentionat faptul ca europarlamentarii din Europa de Est, prin interventiile lor, s-au solidarizat in mod exemplar impotriva legii MiLog, opiniile lor fiind unanime in privinta stoparii efectelor acesteia.