Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Perioada următoare va fi deosebit de dificilă pentru relația expeditor/transportator…

… arată un raport recent al Upply. Dintre transportatori, doar cei maritimi au reușit să alcătuiască rezerve când tarifele au crescut vertiginos, în 2021 și 2022, și când profiturile lor au atins niveluri record. În ceea ce privește companiile de transport aerian și rutier, lucrurile stau cu totul diferit. Primele au supraviețuit datorită ajutorului financiar primit și sunt departe de a fi în siguranță, pentru că activitatea de transport de marfă le-a adus venituri record, dar echilibrul financiar general al operatorilor care desfășoară atât activități de transport de marfă, cât și de călători, rămâne foarte fragil. Iar operatorii rutieri continuă să lucreze cu marjă redusă de profit, creșterea tarifului fiind în mare parte rezultatul creșterii costurilor. 

Dificultățile pentru transportatori, indiferent de sectorul de activitate, vin din cauza creșterii cheltuielilor operaționale, într-un moment în care ei sunt nevoiți să facă și investiții importante în tranziția energetică. Și, în timp ce companiile de transport maritim au rezerve, cele aeriene și rutiere nu au spațiu de manevră și ajustarea tarifelor în funcție de creșterea costurilor va fi o problemă de supraviețuire pentru ele. Și expeditorii au un spațiu redus de manevră, deoarece se confruntă cu creșteri de costuri și, în unele industrii, cu o scădere a cererii, din cauza consumatorilor finali care își ajustează comportamentul din cauza scumpirii produselor.

Articole similare

Ad