Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN privește peste 10-15 ani, spre a doua viață a bateriilor de pe vehiculele electrice

MAN Truck & Bus a organizat, pe 15 septembrie, o conferință de presă în cadrul căreia a discutat despre creșterea flexibilității și eficienței operaționale pe care o oferă acum MAN eBus, despre noul MAN Lion’s City 10 E complet electric, foarte compact și agil, despre soluțiile sale electrice disponibile pentru piața globală, despre autobuzul  urban Lion’s Intercity LE, oferit acum în versiune City cu MAN EfficientHybrid, despre Neoplan Skyliner, despre soluțiile sale inteligente care duc la creșterea siguranței, despre proiectul @CITY, care deschide calea pentru conducerea automatizată în traficul urban, și despre utilizarea și reciclarea bateriilor care economisesc resurse.

Producătorul vede în vehiculele electrice cu baterii cel mai mare potențial de a respecta cerințele legate de protejarea climei și, deși piața autobuzelor urbane – și pe viitor piața camioanelor – acționate electric este abia în curs de dezvoltare în Europa, lucrează deja la strategia post-utilizare pentru bateriile sale, cu scopul este de a le prelungi durata de viață și, dacă acest lucru nu mai este posibil, de a recicla materiile prime conținute în ele.

MAN Truck & Bus se așteaptă ca vehiculele electrice grele pentru transport de marfă să aibă în 2030 o pondere de 60% în distribuție și de 40% în transportul pe distanțe lungi, iar în ceea ce privește autobuzele, unde electrificarea a început mai devreme, se așteaptă ca 50% din vânzări să fie electrice până în 2025. Deci industria vehiculelor comerciale este abia la începutul electrificării și numărul de baterii care au ajuns la sfârșitul duratei de viață va atinge niveluri mari numai peste 10-15 ani.

Totuși, MAN lucrează deja la dezvoltarea unei strategii pentru modul în care bateriile pot fi utilizate în alte aplicații, astfel încât să se conserve resursele. Analiza începe cu prima lor durată de viață, când accentul se pune pe instruirea clienților să conducă, să încarce și să utilizeze vehiculele astfel încât sarcina bateriei să fie redusă la minimum, ceea ce îi poate crește semnificativ durata de viață. Dacă părți ale acumulatorului suferă un defect în timpul utilizării, o primă măsură este repararea lui, astfel încât să poată fi apoi utilizat din nou pe vehicul.

Bateriile care revin la MAN după prima viață sunt analizate atent și în cazul în care nu mai pot fi utilizate pentru propulsie sunt transmise către aplicații secundare. În prezent, există trei opțiuni în acest sens: a doua utilizare a vehiculului după repararea în fabrică, a doua durată de viață a bateriei, de exemplu, pe instalații de energie solară sau eoliană, și recuperarea materiilor prime pentru bateriile noi.

MAN lucrează cu diverși parteneri și cu Universitatea din Kassel pentru a evalua dacă bateriile camioanelor uzate sunt potrivite pentru sistemele de stocare staționare. În acest scop, aproximativ 120 de pachete de baterii pentru camioane, cu 18,6 kWh/pachet, sunt predate unui producător de sisteme de stocare, pentru a obține date despre siguranță și performanța bateriei și a ciclurilor de încărcare a bateriei rămase. În plus, se intenționează definirea unui posibil proiect pilot pentru un al doilea sistem de stocare bazat pe baterii MAN de la primul autobuz urban complet electric Lion’s City E.

În ceea ce privește reciclarea, în prezent rata este mai mare de 70% în raport cu greutatea bateriei. Pentru aceasta, MSN preferă un proces mecanic, urmat de un tratament hidrometalurgic.

Producătorul face parte din rețeaua de reciclare a Grupului Volkswagen și are diverși parteneri de reciclare în Europa.

Articole similare

Ad