Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costuri cu 60.000 de euro/an mai mari pentru firmele olandeze cu vehicule pe LNG

Asociația olandeză de transport și logistică TLN, evofenedex și Bio-LNG Platform i-au trimis ministrului pentru afaceri economice și climă din Olanda o scrisoare în care îi explică faptul că firmele care au investit în camioane pe LNG sunt acum afectate puternic de prețurile ridicate ale carburanților și îi solicită să ia măsuri precum subvenționarea unei părți din costurile energiei.

Cele trei organizații arată că diferența de preț dintre LNG și motorină este de 50 de cenți/km, deci pentru un camion care ajunge la 120.000 km/an este un cost cu 60.000 de euro mai mare decât dacă ar avea un model diesel. De aceea acești antreprenori, care au optat deliberat pentru (bio)LNG deoarece este un combustibil mai curat, trebuie sprijiniți financiar pentru a face primii pași spre un transport de marfă mai sustenabil. Iar ei chiar se așteptau ca guvernul să acopere diferența de preț dintre LNG și motorină.

Cu toate acestea, acum li se prezintă un proiect de lege conform căruia nu sunt incluși în schema de compensare a costurilor cu energia. Or, cele trei organizații solicită ca și transportatorii să fie avuți în vedere la acordarea acestui ajutor de stat.

În Olanda circulă în prezent circa 1.000 de camioane pe LNG care funcționează cu 20-30% bio-LNG și, astfel, reduc deja cu ±0,2 Mton emisile de CO2. Dar cele mai multe firme cu astfel de vehicule le trag pe dreapta din cauza costurilor prea mari pentru combustibil și trec din nou la camioane diesel, mai poluante.

Articole similare

Ad