Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

RATB incepe testarea a doua autobuze electrice BYD

Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Primaria Capitalei continua campania de testare a autobuzelor electrice cu doua BYD, care vor intra in exploatare din 1 mai a.c. Autobuzele, model K9, sunt produse de unul dintre cei mai mari dezvoltatori de sisteme electrice din China si vor fi testate timp de doua luni pe linia 381 (traseu dus-intors e aproximativ 22 km), una dintre cele mai dificile din Bucuresti.
Inceperea perioadei de testare a fost marcata printr-un eveniment organizat la autobaza Nordului, la care au participat Ion Dedu, director al Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, Vicentiu Antonescu, – director general RATB, Zhang Hongyu. secretar III de la sectia economica a ambasadei Chinei in Romania, Yongping Chen – Deputy Manager BYD Europe B.V. si Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, reprezentantul exclusiv al BYD pe piata din tara noastra.
 

„Suntem interesati sa testam cat mai multe tipuri de vehicule, electrice sau conventionale, astfel incat, impreuna cu factorii de decizie si cu specialistii in domeniu, sa putem identifica cea mai buna solutie pentru necesitatile si structura retelei de transport din Bucuresti“, a declarat Vincentiu Antonescu, director general RATB.
Autobuzele – omologate de tip in Uniunea Europeana – sunt 100% electrice, functioneaza cu baterii reincarcabile si asigura o autonomie de 250 km cu o singura alimentare. Motorul electric asigura o reducere semnificativa a costurilor de operare, valoarea mai mare de achizitie comparativ cu un autobuz diesel fiind amortizata rapid prin diferenta dintre pretul energiei electrice si cel al motorinei.
In Romania, BYD este prezent din octombrie 2013, cand a debutat primul program de testare la Timisoara. Pana in prezent, autobuzele chinezesti au fost testate in sapte orase mari din tara, parcurgand 14.000 km. Potrivit calculului realizat pe baza datelor puse la dispozitie de operatorii de transport public, media costurilor cu energia electrica necesara alimentarii este de 10,3 euro/100 km, fata de 45,33 euro/100 km, cat reprezinta costurile cu motorina. Astfel, economia totala, calculata pentru utilizarea unui autobuz electric BYD fata de unul diesel, pe o durata de exploatare de zece ani, este de circa 330.000 de euro, iar dupa alti doi ani de utilizare economia totala ajunge la 580.000 de euro per autobuz (sunt incluse aici toate costurile: pret achizitie, combustibil, intretinere).
Nu trebuie omis nici faptul ca autobuzul electric este complet nepoluant, cu zero emisii si un nivel redus de zgomot. In plus, bateriile sunt 100% reciclabile, fara electrolit toxic si metale grele.

Articole similare

Ad