Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Artificiile pentru a ocoli Legea 790/2014 nu par viabile

Transportatorii prezenti la conferinta Tranzit de la Timisoara au vrut sa afle de la Richard Cal, directorul Union Truck Services, si despre amenzile aplicate in Franta pentru incalcarea prevederilor regulamentului 561 si, mai ales, despre cat de „rentabil“ ar fi sa scape de amenda maxima pentru legea 790/2014 scotand la inaintare o incalcare mai „marunta“.
Imposibilitatea de a justifica activitatea din ultimele 28 de zile, de exemplu, nu este o solutie pentru a scapa de amenda pentru petrecerea pauzei saptamanale de condus in cabina, deoarece pentru fiecare zi ce nu poate fi justificata se da o amenda de 750 de euro, conform Codului de Procedura Penala din Franta.
 

In acest context, Richard Cal a tinut sa reaminteasca faptul ca activitatea soferului se poate justifica prin prezentarea cardului, a discului sau a atestatului de non-activitate – acesta din urma trebuie sa fie la bord in original, nu poate fi trimis, de exemplu, prin fax, in caz de control.
In ceea ce priveste solutia de a lua o pauza de numai 44 de ore, de exemplu – pentru ca soferul, cand e surprins de control in cabina, sa poata argumenta ca nu era in pauza saptamanala normala, ci in cea scurta – aceasta nu e viabila decat daca la acel moment era permisa o pauza saptamanala scurta, adica daca in saptamana anterioara se efectuase pauza normala. Dar daca soferul trebuia sa ia pauza normala, el este amendat si pentru scurtarea pauzei si pentru ca, trebuind sa efectueze o pauza normala, deci sa nu fie in cabina, este surprins in cabina.

Mai multe despre cele discutate la Timisoara pe marginea acestui subiect puteti citi in numarul din mai al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad