Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

100% pe mâna Trucksters

Luna trecută ați putut citi în Tranzit un articol despre furnizorul de soluții de transport pe distanțe lungi Trucksters și despre modul de lucru al acestuia, iar în cele ce urmează vă prezentăm experiența operatorului de transport Cam Euro Speed, care și-a alocat în ultimul an toate camioanele contractului cu această companie și, pe baza avantajelor financiare și a predictibilității obținute astfel, își propune ca în viitorul apropiat să investească într-o extindere spectaculoasă a flotei, în ciuda contextului economic mai mult decât incert

Mihai Nagy, proprietarul Cam Euro Speed, a lucrat 15 ani în Spania, dintre care 10 ca șofer și apoi ca dispecer și șef de trafic în firme cu flote mari, după care a decis să se întoarcă în România împreună cu familia, a achiziționat în 2013, cu plata cash, un ansamblu camion+semiremorcă al cărui preț a fost de circa 50.000 de euro, și a înființat o întreprindere individuală. Așa cum își amintește acum, „am vrut să rămân la un camion pe care să îl conduc eu, nu am vrut alte bătăi de cap, dar clienții mi-au tot cerut mașini, astfel că, pentru a mă putea dezvolta, am deschis firma Cam Euro Speed și între timp am ajuns la 10 camioane DAF, MAN, Scania și Volvo și cinci semiremorci cu prelată, cu care facem transport de mărfuri generale și perisabile – acestea din urmă cu semiremorcile clienților.”

Perioada de început a firmei a fost dificilă, deoarece încă era criză economică, „dar experiența din transporturi m-a ajutat să trec peste asta. Primele curse le-am luat de pe burse și prin prieteni, făceam inițial tur-retur România-Franța, apoi România-Germania, dar după un an și opt luni nu am mai avut resurse, deoarece mulți clienți întârziau cu plata, achitau transportul după 45 de zile în loc de 30. Așa că, deși firma a rămas înmatriculată în România, eu am plecat înapoi în Spania, unde aveam mai multe cunoștințe decât în țară.”

Extindere spectaculoasă de flotă în 2023

Până acum Cam Euro Speed a cumpărat doar camioane second-hand de circa patru ani, din flotele unor mari firme de transport, care le întrețineau foarte bine, și pe care le mai folosea 3-4 ani și le revindea. În noiembrie ar urma să mai fie cumpărate, cu credit extern, cinci camioane care să fie gata de muncă la început de 2023.

Dar pasul cu adevărat important este achiziția eșalonată a unui lot de camioane noi cuprins între 20 și 50 de unități, dintre care și un camion electric, parte a unui nou acord de exclusivitate încheiat între Volvo Trucks și Trucksters (singurul client al Cam Euro Speed), care presupune prețuri mai accesibile și termene mai mici de livrare.

Așa cum ați putut citi în numărul din septembrie al revistei Tranzit, furnizorul de soluții de transport pe distanțe lungi Trucksters nu are propria flotă de camioane, dar garantează pentru transportatorii cu care colaborează. Cele 20-50 de camioane care îi vor fi livrate în timp firmei Cam Euro Speed reprezintă o extindere semnificativă de flotă, recunoaște Mihai Nagy, pe care însă îndrăznește să o facă deoarece este criză de capacitate, „expeditorii nu găsesc transportatori, deci clienții vor să încheie contracte pe termen lung ca să se asigure că au mereu mașini la dispoziție. Și eu le pot cumpăra, pentru că Trucksters ne pune la dispoziție suficiente curse.”

Pe măsură ce vor veni – pentru că deocamdată abia se discută despre achiziție și nu se știe când vor începe livrările – camioanele noi vor lucra atât în Spania, cât și pe relația cu România, în funcție de necesarul pieței de la acel moment.

În ceea ce privește vehiculul electric care va face parte din acest lot, Volvo Trucks vrea să-l testeze în Spania, în colaborare cu Trucksters, pentru livrări între două puncte, iar el va face parte din flota Cam Euro Speed și va fi condus de un șofer al firmei. Pentru achiziții ulterioare însă Mihai Nagy nu este interesat de această tehnologie, deoarece firma sa nu are multe curse scurte, unde să poată folosi camioane electrice, dar și pentru că relieful muntos din Spania face ca autonomia să scadă până la circa 200 km, deci practic ele vor putea fi folosite doar în orașe.

Într-o primă fază vor mai fi folosite și camioanele existente deja în flota firmei, deoarece sunt întreținute doar la reprezentanțe și sunt într-o stare foarte bună, În plus, sunt achitate, deci de la ele va venit profitul care va susține noile achiziții. Dar când vor fi livrate următoarele tranșe de camioane firma va renunța la cele vechi și va avea numai mașini noi, în garanție, pe care după 3-4 ani le va returna și va cumpăra altele, eliminând astfel și riscul de defecțiuni în trafic și de întârzieri la descărcare.

Trucksters are încredere că va găsi soluții și în cazul celor mai grave crize

Cam Euro Speed a început colaborarea cu Trucksters în vara lui 2020, când furnizorul de soluții de transport era prezent pe piață de numai câteva luni. Timp de o lună și jumătate a lucrat cu un singur camion pe relația Spania-Polonia, dar găsea greu marfă de retur și nu se făceau suficienți kilometri, deoarece Trucksters nu avea încă mulți clienți, „astfel că am decis să renunț și să mut camionul la firmele pentru care lucram și cu celelalte. Trucksters însă era foarte activ la radio și televiziune, participa la conferințe, deoarece are principii și un mod de lucru care diferă mult de cele ale expeditorilor din trecut și din prezent, de aceea vrea să fie tot mai cunoscut. Astfel că am urmărit în continuare știrile despre companie și, când am văzut că s-a extins, am contactat-o în iunie 2021 și am reînceput colaborarea, tot cu un camion. De data aceasta totul a mers foarte bine și după două luni am pus la dispoziția lor toate camioanele – decizie care îmi aparține, nu mi s-a cerut contract de exclusivitate.”

Proprietarul Cam Euro Speed nu se teme că alocarea tuturor camioanelor către Trucksters este riscantă, deoarece până acum investițiile au fost recuperate rapid. În plus, imaginea Trucksters este bună, „toate firmele mari vor să lucreze cu ei”, volumele de muncă sunt mari și compania caută noi transportatori. Și chiar și pentru așteptata reducere a producției din Germania, pe fondul crizei gazului și energiei, se arată încrezătoare că va avea soluții.

„Avem ședințe săptămânale cu ei, inclusiv cu șefii lor, și ținem legătura zi de zi pentru a îmbunătăți prestația de transport și a evita să se repete o greșeală.”

Clienții văd în orice moment unde este marfa și cine vine cu camionul și au acces în sistem la CMR și la orice document de transport.

Iar șoferii sunt, așa cum remarcă Mihai Nagy, foarte liniștiți, pentru că aplicația de pe telefon le indică zilnic ce au de făcut, de unde încarcă, ce destinație au, și tot din aplicație pot naviga spre destinație. În plus, deoarece mulți dintre șoferii Cam Euro Speed locuiesc în Spania – ei vin în România pentru a duce camioanele acasă după opt săptămâni, dar stau aici doar pentru pauza de 24 sau 45 de ore și pleacă, pentru ei „casa” fiind în altă parte – un avantaj al colaborării cu Trucksters este accentul pus de companie pe confortul conducătorilor auto și pe timpul petrecut de ei acasă, drept pentru care aceasta are în Spania câteva puncte importante unde caută să aducă mașinile cât mai des.

La începutul fiecărei luni se știe care va fi venitul minim

Pe baza acestui contract, Cam Euro Speed are garantat un anumit număr minim de kilometri – 13.000 cu un singur șofer și 20.000 în echipaj, toți plătiți sau, dacă nu se atinge kilometrajul garantat, se plătește un procent agreat prin contract – și lucrează mai ales în Madrid și Zaragoza și la internațional spre Belgia, Olanda – Trucksters are 80% dintre contracte pe aceste două relații – Franța și Germania – dar în acest ultim caz doar până la graniță, nu se intră mult în țară. 80% din activitatea firmei se desfășoară în Comunitate, iar restul sunt curse care au legătură cu România, necesare pentru a respecta prevederile din Pachetul Mobilitate.

Printre bunurile transportate cu precădere se numără electrocasnicele, produsele de igienă pentru copii și mărfurile de larg consum provenite din Spania. În plus, camioanele transportatorului român fac și curse de coletărie (DHL, DPD, SEUR), foarte rapide, în care camioanele merg încontinuu indiferent de numărul de kilometri, remorcile se schimbă la un punct cheie stabilit la fiecare cursă, și unde greutatea utilă este de 2-5 t, deci sunt curse avantajoase deoarece consumul de combustibil este mai mic, la fel și uzura anvelopelor și, nu în ultimul rând, uzura motorului.

Nu numai kilometrajul atins de camioane este bun, ci și tariful și termenele de plată, care, așa cum explică Mihai Nagy, sunt flexibile, în funcție de nevoile fiecărui transportator: la primirea documentelor cu discount de 3%, după o săptămână cu discount de 2%, la două săptămâni cu discount mai mic. Deci, mai ales firmele mici pot beneficia din plin de colaborarea cu Trucksters. Iar carduri de combustibil se pun la dispoziție după o perioadă de probă de aproximativ 15 zile.

În plus, contractul prevede anumite bonusuri în funcție de durata colaborării: de exemplu, 800 de euro dacă un camion lucrează un an cu Trucksters, bonus pentru folosirea aplicației ș.a.

Iar faptul că ai predictibilitate legată de volumul de muncă și de nivelul încasărilor îți permite să știi ce investiții poți face.

Cine este obișnuit cu Spania preferă să evite țările cu taxe de autostradă

Mihai Nagy caută să rotească autotractoarele astfel încât ele să ajungă în România după opt săptămâni.

De când cu această schimbare adusă de Pachetul Mobilitate, Cam Euro Speed a luat legătura cu firme românești care au mărfuri de transportat spre Spania (sau cât mai aproape de această țară) și spre România, de la care să ia curse. Astfel că acum se pleacă de multe ori din Spania spre România cu electrocasnice și din Belgia cu bunuri de larg consum, și mai sunt și alți clienți pentru care operatorul român face transport în Europa și care au curse de România. De aceea nu este nevoie de comenzi de pe burse.

Cam Euro Speed a mărit în ultimul an salariul de bază al șoferilor, până la 3.800 de lei, astfel încât și diurna neimpozabilă să fie mai mare și să se ajungă la venitul total dorit de conducătorii auto. Tarifele de transport spre/dinspre România au crescut în ultimul timp, dar nu atât cât să acopere creșterile de costuri cu salariile, motorina și întreținerea parcului auto. Iar Mihai Nagy nu se așteaptă la o creștere a acestora decât în cazul în care ar scădea numărul transportatorilor de pe piață, lucru pe care îl consideră posibil la un an de la intrarea în vigoare a Pachetului Mobilitate, deoarece unele firme nu și-au calculat bine costurile. „Or, fără asta nu se poate: dacă observi abia după câteva luni că ai greșit este târziu, ești deja în faliment.”

Amendă record în Italia: 26.000 de euro

Cea mai mare amendă de când există firma a fost plătită în august 2021: 26.000 de euro în Italia, deoarece tahograful a înregistrat treceri peste 90 km/h, chiar dacă pentru mai puțin de un minut, în cazul a doi șoferi, câte 10 situații de depășire a vitezei maxime admise, la coborârea unor pante. Și fiecare astfel de depășire a fost penalizată cu 1.200 de euro. „Acum mă judec cu poliția italiană, dar durează mulți ani, ca și la noi. Prima dată am stat 10 luni până când a dat judecătorul sentința, care ne este nefavorabilă. Am mutat apoi procesul la Milano și acum speram să avem câștig de cauză. Dar pentru noi a fost o lovitură grea, iar banii, pentru a nu fi sechestrat prea mult timp camionul, i-am plătit imediat.”

Articole similare