Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Încă un Black Friday de criză

După două luni mai „timide” în planul vânzărilor, ca urmare a vacanțelor și a cheltuielilor de alt tip – cele cu începerea școlii sau cu pregătirea cămărilor de iarnă (deși murăturile și zacusca nu prea mai sunt preocupări ale tinerilor familii, obișnuite deja să comande mâncare la restaurante) – depozitele și curierii se pregătesc de cel mai mare aflux de comenzi din an, ocazionat de Black Friday.

Logisticienii, curierii și e-fulfillerii au făcut investiții în depozite noi, benzi de sortare, posibilități noi și extinse de livrare, metode extinse și de plată… totul pentru a fi preferații publicului cumpărător. Stocurile sunt pregătite, unele chiar de mai multe luni, pentru că nu la toată lumea vânzările au mers după cum se așteptau. Problema este prețul la care vor putea fi scoase la vânzare aceste stocuri, multe dintre ele făcute în plină criză de materii prime și când transportul maritim costa mai mult cu câteva mii de euro bune per container față de prețul actual.

După ce au înnebunit toți expeditorii căutând soluții de transport pe cale ferată din China în Europa și s-au cheltuit mai multe sute de milioane de euro pe infrastructură, China relaxează transportul maritim, care revine nu chiar la prețurile de altădată, însă la prețuri mult mai avantajoase și la termene de transport mult mai bune, astfel că retailerii care nu au avut stocuri mari și au comandat de curând produse pentru Black Friday (sau care comandă acum pentru Sărbători) își vor permite prețuri mai bune la produse decât cei care au fost prevăzători și au comandat pe stoc de 3-4 luni.

Asta este problema crizelor: că vin și pleacă atunci când nu te aștepți. Astfel, după criza pandemică și pomparea de capital în toate economiile europene ca ajutor de stat pentru companiile care au fost obligate să își oprească activitatea, oamenii s-au bucurat să cheltuie înainte ca politicienii să le ceară să își mai pună un pulover pe ei la iarnă pentru a-și permite să aibă lumină și căldură amorțită în case. Acum, când se vorbește de economii în toate aspectele, puțini se mai gândesc la ce schimbă prin casă sau prin dulapuri datorită unei oferte de Black Friday.

Astfel că anul acesta Black Friday vine pe un fond de atmosferă apăsătoare. Iar dacă în pandemie s-au cumpărat calculatoare, camere video, mobilier și altele care au facilitat munca de acasă, acum este momentul pentru vândut cărbune, lemne, panouri fotovoltaice sau o mică eoliană, baterii electrice sau tot felul de gadgeturi care să scadă consumul energetic la iluminare și încălzire.

Se anunță un final de an cu extinderi de suprafețe pentru a putea lucra în depozitele sufocate de stocuri și în care profiturile operatorilor logistici se vor mai reduce față de anul trecut. Se va face apel din nou la eficientizare, iar curierii s-au pregătit în acest sens prin extinderea lockerelor prin toată țara pentru a reduce rulajul vehiculelor de livrare și numărul livratorilor. Sigur, aceste eficientizări se vor vedea mai târziu în profitul curierilor, deoarece investiția în lockere nu e deloc mică.

2022 a fost un an excelent pentru retailerii în România și, totodată, pentru toți jucătorii care lucrează pentru retail: platformele de vânzări, curierii, transportatorii, expeditorii, logisticienii. Economiile salvate de pandemie au fost cheltuite cu frenezie pe tot felul de produse, pe servicii, pe vacanțe… și uite așa politicienii din România au motiv să se mai laude cu un an bun economic, clădit, ca în fiecare an din ultimii 30, pe consum.

După două luni mai „timide” în planul vânzărilor, ca urmare a vacanțelor și a cheltuielilor de alt tip – cele cu începerea școlii sau cu pregătirea cămărilor de iarnă (deși murăturile și zacusca nu prea mai sunt preocupări ale tinerilor familii, obișnuite deja să comande mâncare la restaurante) – depozitele și curierii se pregătesc de cel mai mare aflux de comenzi din an, ocazionat de Black Friday.

Logisticienii, curierii și e-fulfillerii au făcut investiții în depozite noi, benzi de sortare, posibilități noi și extinse de livrare, metode extinse și de plată… totul pentru a fi preferații publicului cumpărător. Stocurile sunt pregătite, unele chiar de mai multe luni, pentru că nu la toată lumea vânzările au mers după cum se așteptau. Problema este prețul la care vor putea fi scoase la vânzare aceste stocuri, multe dintre ele făcute în plină criză de materii prime și când transportul maritim costa mai mult cu câteva mii de euro bune per container față de prețul actual.

După ce au înnebunit toți expeditorii căutând soluții de transport pe cale ferată din China în Europa și s-au cheltuit mai multe sute de milioane de euro pe infrastructură, China relaxează transportul maritim, care revine nu chiar la prețurile de altădată, însă la prețuri mult mai avantajoase și la termene de transport mult mai bune, astfel că retailerii care nu au avut stocuri mari și au comandat de curând produse pentru Black Friday (sau care comandă acum pentru Sărbători) își vor permite prețuri mai bune la produse decât cei care au fost prevăzători și au comandat pe stoc de 3-4 luni.

Asta este problema crizelor: că vin și pleacă atunci când nu te aștepți. Astfel, după criza pandemică și pomparea de capital în toate economiile europene ca ajutor de stat pentru companiile care au fost obligate să își oprească activitatea, oamenii s-au bucurat să cheltuie înainte ca politicienii să le ceară să își mai pună un pulover pe ei la iarnă pentru a-și permite să aibă lumină și căldură amorțită în case. Acum, când se vorbește de economii în toate aspectele, puțini se mai gândesc la ce schimbă prin casă sau prin dulapuri datorită unei oferte de Black Friday.

Astfel că anul acesta Black Friday vine pe un fond de atmosferă apăsătoare. Iar dacă în pandemie s-au cumpărat calculatoare, camere video, mobilier și altele care au facilitat munca de acasă, acum este momentul pentru vândut cărbune, lemne, panouri fotovoltaice sau o mică eoliană, baterii electrice sau tot felul de gadgeturi care să scadă consumul energetic la iluminare și încălzire.

Se anunță un final de an cu extinderi de suprafețe pentru a putea lucra în depozitele sufocate de stocuri și în care profiturile operatorilor logistici se vor mai reduce față de anul trecut. Se va face apel din nou la eficientizare, iar curierii s-au pregătit în acest sens prin extinderea lockerelor prin toată țara pentru a reduce rulajul vehiculelor de livrare și numărul livratorilor. Sigur, aceste eficientizări se vor vedea mai târziu în profitul curierilor, deoarece investiția în lockere nu e deloc mică.

Articole similare

Ad