Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MKFE cere raspunsuri direct de la presedintele CE

Pe 4 mai, intr-o scrisoare adresata presedintelui CE, Jean-Claude Juncker, MKFE, cea mai mare asociatie a transportatorilor din Ungaria, a aratat ca cei implicati in transporturile internationale rutiere de marfa sau de persoane, sunt deosebit de preocupati de seria de masuri luate de unele tari membre, masuri care vin in contradictie cu obiectivul principal al UE, acela de a crea o piata interna libera, conform tratatului de functionare al Uniunii (TFEU).
MKFE se plange ca Germania a trimis niste raspunsuri la chestionarul CE prin care isi sustine intentia de a introduce un salariu minim, or aceasta pledoarie nu a devenit publica.
 

Mai mult, la inceputul lui februarie au aparut zvonuri ca si Franta ar dori sa adopte o lege a salariului minim, care sa ii afecteze pe transportatorii ce activeaza pe teritoriul acestei tari.
Iar lista masurilor restrictive continua, aici incluzand legile din Franta si Belgia, care interzic efectuarea pauzei de odihna in cabina, dar fara a asigura si facilitatile necesare pentru a asigura securitatea camioanelor. Toate aceste masuri sunt considerate ca fiind restrictive pentru companiile din Ungaria si celelalte state membre, si protectioniste, actionand in favoarea companiilor autohtone.
Potrivit MKFE, masura salariului minim din Germania poate fi considerata ca fiind o taxa indirecta a unui stat membru, ceea ce este interzis. Aceasta este concluzia pe care o trage asociatia maghiara din moment ce autoritatea vamala din Germania este cea care se ocupa de punerea in aplicare a MiLoG.
MKFE a mai acuzat faptul ca autoritatile germane au colaborat foarte putin cu cei care au cerut detalii privind aplicarea MiLoG. Asociatia a primit o informare oficiala prea tarziu, chiar inainte de Craciun. MKFE a tot trimis sesizari catre autoritatile germane dar raspunsurile primite fie au fost evazive, fie in contradictie cu cele primite de alte asociatii profesionale.
In scrisoarea adresata presedintelul UE, asociatia maghiara atrage atentia ca transportatorii din Ungaria nu au avut nicio sansa reala sa respecte legea care a intrat in vigoare la 1 ianuarie, din moment ce s-a aflat atat de tarziu de existenta acesteia. MKFE acuza si faptul ca atunci cand a primit solicitari pentru detalii, replica autoritatii vamale a fost ca are la dispozitie 4 saptamani sa vina cu un raspuns, ceea ce este prea mult.
Avand in vedere toate acestea, MKFE cere Comisiei sa nu ii permita Germaniei sa aplice masura salariului minim si sa declanseze procedura de infringement, pe baza TFEU.

Articole similare

Ad