Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nissan își reîntregește „constelația” pe baza colaborării cu Renault

După o perioadă de producție a gamei ușoare pe cont propriu, Nissan înlocuiește modelul NV200 cu Townstar, noul venit în gama de „stele” a producătorului nipon. Versiunea electrică, produsă în Franța de Renault pe platforma Kangoo, duce mai departe tradiția unui vehicul electric robust, cu o autonomie de neegalat pentru multă vreme (200 km). Noul eTownstar oferă o autonomie de 300 km și toate avantajele de capacitate de încărcare, economie și eficiență pentru care modelul cu motor pe combustie internă produs de Renault a fost încoronat Vanul Anului 2022.

Plecând de la ideea că vanurile sunt mai mult decât niște cutii pe roți care transportă marfă și alte lucruri, Andrew Limbert, Product & Planning Manager la divizia de vehicule comerciale ușoare (LCV) a Nissan, a evidențiat calitățile pe care le-au avut în vedere la dezvoltarea noii game Townstar, care înlocuiește cu succes legendarul NV200. „Vanurile rezolvă probleme, livrează bunuri, asigură mobilitatea oamenilor, sprijină antreprenoriatul, salvează vieți etc.”, a declarat el, în cadrul unei recente conferințe de presă pentru juriul International Van of the Year. „LCV-urile sunt eroi naționali și locali”, a adăugat el. „Ele se află în fruntea industriei și a schimbării, răspunzând tendințelor actuale și viitoare, cum ar fi automatizarea, conectivitatea, mobilitatea partajată și electrificarea, ținând pasul cu cerințele de mediu.”

Limbert prezice că boom-ul actual al comerțului electronic va continua să stimuleze creșterea vânzărilor de vanuri, iar până în 2025 vânzările vor crește cu 7,7% față de cele două milioane de unități vândute în UE în 2021. Vanurile de dimensiuni medii și cele mari dețin 36% și respectiv 38% din piață, în timp ce modelele compacte au o cotă de 27%. În acest moment, toate segmentele oferă atât variante cu propulsie pe benzină și diesel, cât și electrică.

Townstar intră în scenă pe segmentul ușor, care completează gamele Primastar și Interstar, și cu care Nissan se întoarce la segmentul compact în care a fost prezent cândva cu Kubistar. La fel ca acel model, Townstar se bazează pe Renault Kangoo. Primastar și Interstar înlocuiesc modelele NV300 și, respectiv, NV400, și se bazează, de asemenea, pe cele mai recente linii de produse Renault, și anume Trafic și Master. De data aceasta, va fi comercializată o gamă mai largă de modele, iar unele versiuni vor fi electrificate.

Noul Townstar pornește la drum cu o bază solidă, deoarece modelul NV200, care a ieșit din uz, și modelul electric eNV200 au avut performanțe foarte bune, acesta din urmă obținând o cotă de piață de 30% în segmentul cu zero emisii. Clienții vor putea opta între versiunile pe benzină și cele electrice ale modelului Townstar, care, cu două lungimi de ampatament disponibile, se vor adresa unui public mai larg decât până acum.

Modelul electric Townstar, cu motor de 90 kW/122 CP și baterie de 45 kWh, în versiunea standard de 3,3 m3, are o sarcină utilă de 600 kg, poate tracta 1.500 kg și are o autonomie de până la 300 km. Townstar L1 este mai scurt decât e-NV200, iar capacitatea sa de încărcare este cu 28 kg mai mică. La fel, spațiul de încărcare e mai mic decât la vechiul e-NV200 cu aproape 1 m3.

Versiunea electrică a Townstar cu ampatament lung (L2), însă, le întrece pe amândouă, cu o sarcină utilă de 800 kg și un spațiu de încărcare de 4,9 m3, având aceeași autonomie de 300 km.

Ambele versiuni pot transporta la interior 2 europaleți încărcați. O ușă glisantă laterală mai largă permite o configurație cu 5 locuri în cabina echipajului.

Producția a început deja în Franța, la fabrica Alianței Renault, Mercedes și Nissan din Maubeuge.

Motorul electric de 122 CP și cuplul de 245 Nm nu este cel mai puternic, însă este suficient pentru această clasă de vehicule. Pachetul de baterii de 80 kW răcite cu lichid poate fi reîncărcat de la 15% la 80% în aproximativ 37 de minute cu ajutorul unui încărcător CCS DC. Iar peste noapte se poate încărca la o priză de curent alternativ de 22 kW.

Stil francez, echipare japoneză

Contribuind la conferirea unei identități unice pentru Townstar față de produsul partenerului său francez, noua grilă cu model Kumiko prezintă noua emblemă Nissan și lumini LED. Pentru a-și susține ADN-ul japonez, unele dintre trăsăturile stilistice provin de la noul automobil Ariya lansat recent de producătorul japonez.

În ceea ce privește gadget-urile, Nissan se asigură că Townstar vine complet echipat. Printre caracteristicile sale tehnice se numără un sistem de camere de luat vederi la 360O, conectivitate prin intermediul aplicației Nissan Connect și o interfață multimedia prin intermediul unui ecran tactil de 8 inch. ProPILOT Assist cu monitor inteligent face viața șoferului mai ușoară când trebuie să parcheze. Sistemul de parcare fără mâini este completat de sistemul obișnuit de monitorizare a unghiului mort, control adaptiv al vitezei de croazieră, frânare de urgență inteligentă, asistență la vânt lateral și asistență la balansarea remorcii.

Preîncălzirea și încălzirea pot fi efectuate de la distanță prin intermediul aplicației pentru telefoane inteligente, în timp ce scaunele și volanul încălzite contribuie la confortul șoferului.

Noua stea din oferta Nissan va fi primită cel puțin la fel de bine ca predecesorul ei

Mai arătos și mai performant datorită dezvoltării în cadrul unui parteneriat puternic, noul Nissan Townstar reprezintă o ofertă competitivă pe segmentul ușor de vanuri. Odată cu redenumirea Star a gamei de modele, Andrew Limbert este încrezător că atât clienții, cât și dealerii își vor reînnoi parteneriatul, menționând că oferta de produse este acum mai puternică ca niciodată. Prezența încă pe piață a modelelor anterioare Primastar și Interstar reprezintă o reflectare pozitivă a mărcii.

„Sunt un bun punct de plecare, cu o bună recunoaștere din trecut, iar rebranding-ul va aduce, din nou, caracter și personalitate gamei de modele.” Deși nu există o versiune diesel, Andrew Limbert nu crede că acest lucru dezavantajează marca. Până în 2030, toate modelele Nissan vor fi electrice, iar gama de furgonete va trece la vehicule fără emisii până în 2025.

În sprijinul acestui pachet se află garanția de lungă durată Nissan de 5 ani sau 160.000 km și 8 ani pentru durata de viață a bateriei electrice.

Articole similare