Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul Kangoo și Master E-TECH, eficiență bazată pe tradiție și performanță

Renault E-TECH este pionier în trecerea la propulsie electrică. În 2012, Renault a fost onorat cu prestigiosul premiu International Van of the Year pentru inovatorul Kangoo Z.E. (Zero Emission), un vehicul comercial ușor electric. Un moment de referință în istoria de 20 de ani a premiului de atunci, pentru că a fost primul vehicul electric care a primit această distincție. Astfel, se poate spune că Renault a fost primul producător de vanuri care a produs un van electric în serie. Acest proiect de pionierat s-a dovedit a fi cel mai fructuos pentru marcă, cu peste 75.000 de unități Kangoo Z.E. vândute de atunci. Noile Kangoo E-TECH oferă o experiență la drum excelentă și conduce procesul de electrificare și pentru celelalte modele ale mărcii franceze.

Renault a întreprins un proces de reînnoire a gamei sale de utilitare ușoare complet electrice, începând cu noua versiune Kangoo Van E-Tech și cea mai recentă Master E-Tech, ambele oferind o autonomie mai mare.

Pentru a ajunge la produse fiabile și durabile, însă, este nevoie de mulți ani de cercetare și testare. Am avut ocazia de a vedea o parte din produsele și sistemele aflate în curs de dezvoltare la Renault cu ocazia participării la „Renault LCV E-Xtension Days”, eveniment organizat lângă Paris. O vizită la centrul tehnic al companiei ne-a oferit o perspectivă profundă asupra direcției viitoarei linii de produse, înainte de a merge în regiunea Chantilly pentru programul de test drive, care ne-a permis să facem cunoștință cu noua generație Kangoo electric.

Pentru Grupul Renault, activitatea de dezvoltare, producție și comercializare de vanuri este foarte importantă, a subliniat Heinz-Jurgen Löw, recent numit vicepreședintele diviziei de vehicule comerciale ușoare a Renault. Având în vedere faptul că utilitarele ușoare cu propulsie electrică joacă un rol din ce în ce mai important, acest lucru ajută Renault să atingă volumul de vânzări necesar pentru a-și menține poziția de lider pe piața europeană. „Fundamentele noastre se bazează pe o serie de piloni”, a declarat Heinz-Jurgen. „Aceștia includ modernitatea și inovația în continuare, sustenabilitatea, personalizarea, soluțiile inteligente și consolidarea relațiilor de afaceri cu clienții. În plus, nu vor exista compromisuri în cadrul departamentelor noastre de design sau de calitate.”

Noul Kangoo E-TECH: sofisticat, cu un tren electric elastic și economic

Pentru Kangoo E-Tech modelul anului 2022 (cunoscut anterior sub numele de Z.E.), gama prezintă un design complet nou al caroseriei, o autonomie extinsă, încărcare rapidă și două opțiuni de ampatament. Modelul compact vine, de asemenea, cu o conectivitate bine pusă la punct pentru a îmbunătăți comportamentul pe șosea și suportul de întreținere post-vânzare.

Philippe Cailette, Product Performance Leader, Renault Kangoo, a declarat că, datorită noii sale baterii litiu-ion de 45 kWh, noul Kangoo Van E-Tech Electric se mândrește cu o autonomie de până la 300 km în ciclul WLTP. Prin plasarea pachetului de baterii sub podea, capacitatea de încărcare a furgonetei rămâne neschimbată, cu un volum de depozitare de până la 3,9 m3 în versiunea L1 (modelul L2 LWB, care va fi lansat ulterior, va avea 4,9 m3), 600 kg de sarcină utilă (800 kg – L2) și 500 kg de capacitate de tractare.

„Kangoo Van E-Tech este echipat cu un motor de 90 kW care atinge un cuplu instantaneu de 245 Nm pentru o experiență de conducere lină și fără stres în orice condiții. Modul Eco, care limitează puterea de ieșire a vehiculului și viteza maximă, ajută la îmbunătățirea autonomiei generale și este cel mai bine utilizat atunci când se transportă o încărcătură ușoară.”

Gama de combinații de moduri de rulare/regim de frânare oferă șoferilor posibilitatea de a alege între șase stiluri de condus diferite, pentru un confort și o autonomie optime, în funcție de utilizarea specifică a vehiculului și de condițiile de trafic.

În timpul test drive-ului am putut experimenta toate cele trei regimuri de frânare regenerativă, care oferă posibilitatea de a scoate maximul de autonomie în funcție de traseu, trafic și greutatea transportată. Cruising (B1) oferă un mod de regenerare limitat, potrivit pentru condusul pe autostrăzi și benzi rapide. Drive (B2) oferă un mod de regenerare implicit pentru o utilizare versatilă, care dă senzația că se conduce de fapt un motor pe ardere internă atunci când se ia piciorul de pe accelerație. Iar Brake (B3) oferă posibilitatea de conducere cu o singură pedală, cea de accelerație, de fiecare dată când se ia piciorul de pe accelerație, autovehiculul frânând accentuat, încă nu foarte supărător, așa încât să fii nevoit să apeși accelerația din nou până la oprirea la semafor, de exemplu. Modul de regenerare maximă este ideal pentru utilizare atunci când vehiculul se deplasează în oraș, pe rute aglomerate sau pe teren accidentat.

La Kangoo Van E-Tech Electric, frânarea hidraulică convențională este asistată de un sistem ARB (Adaptive Regenerative Brake System), care maximizează cantitatea de energie recuperată, indiferent de regimul de frânare selectat.

Informațiile referitoare la modul de conducere selectat, la gestionarea energiei electrice și la ADAS sunt afișate pe un panou de instrumente digitale color de 10 inch, complet personalizabil, disponibil opțional.

Pentru a garanta cea mai bună autonomie în toate anotimpurile, noul Kangoo Van E-Tech Electric dispune de un sistem de climatizare reglementată cu pompă de căldură. Aceasta permite încălzirea în timpul iernii și răcirea în timpul verii, funcționând pe principiul climatizării reversibile.

Pentru a reîncărca bateria, noul Kangoo Van E-TECH oferă posibilitatea de a alege dintre trei tipuri de încărcătoare. Standard sunt oferite două tipuri de încărcătoare la bord: un încărcător trifazat de 11 kW, potrivit pentru toate tipurile de încărcare la domiciliu, în timp ce un încărcător trifazat de 22 kW oferă încărcare accelerată la terminale publice. Opțional, la încărcătorul de 22 kW poate fi montat un încărcător rapid de curent continuu de 80 kW, care oferă o autonomie suplimentară de până la 170 km în doar 30 de minute.

Bateriile au nevoie de două ore și 40 de minute pentru a trece de la o încărcare de 15% la 80% atunci când sunt conectate la un Wallbox de 11 kW și de mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4 kW. Bateriile sunt garantate pentru 8 ani sau 160.000 km. În timpul acestei durate de viață, ele sunt înlocuite gratuit când capacitatea lor se degradează la mai puțin de 70% din valoarea lor nominală.

În fine, noul Kangoo Van E-TECH Electric dispune de parbriz cu degivrare și de scaune din față și volan încălzite ca dotări opționale.

Renault Master E-TECH, aceleași capabilități ca modelul diesel

La 36 de ani de la dezvoltarea primului prototip Master complet electric, Renault a progresat până la o a doua generație, o variantă de serie completă. Denumită Master E-Tech Electric, aceasta a primit o baterie nouă de 52 kWh care îi sporește acoperirea cu o autonomie WLTP de până la 200 km (față de autonomia de 120 km oferită de bateria de 33 kWh utilizată anterior).

La fel ca la Kangoo E-Tech, frânarea hidraulică convențională este asistată de un sistem ARB (Adaptive Regenerative Brake), care maximizează cantitatea de energie recuperată. De asemenea, modul Eco al Master-ului, care limitează puterea și viteza, asigură o autonomie maximă și un confort maxim de conducere atunci când este asociat cu anvelope de rezistență redusă montate standard.

Există două opțiuni de încărcare a bateriilor – un încărcător monofazat de 7,4 kW AC, potrivit pentru toate tipurile de încărcare domestică, și un încărcător de 22 kW DC pentru încărcare accelerată. la stațiile de încărcare publice, care va recupera 50 km de autonomie (ciclu WLTP) în 45 de minute.

Noul Master E-Tech 52 kWh are nevoie de 5 ore pentru a ajunge la o încărcare de 80%, atunci când este conectat la un Wallbox de 7,4 kW, și de 10 ore la unul domestic de 3,7 kW. Modelul dispune de un motor electric eficient din punct de vedere energetic, cu o putere de 57 kW (echivalentul a 76 CP).

Master E-Tech este acum disponibil în 15 versiuni (în loc de cele 6 originale), cu 3 lungimi și 3 înălțimi diferite, la alegere, și cu versiuni de încărcare de 3,1 și 3,5 t greutate totală. Un model de 3,8 t urmează să intre în producție.

Versiunea full-electrică se mândrește cu același spațiu de încărcare ca și omologul său cu motorină, cu unul dintre cele mai mari volume de depozitare din categoria sa, de la 8 până la 15 m3.

Echipat cu sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, asistență la parcare și cameră de mers înapoi, noul Master Van E-Tech Electric de 52 kWh dispune de cele mai noi echipamente ADAS, inclusiv asistență la parcarea din față, asistență la parcarea din spate și cameră video spate. Mai sunt disponibile Side Wind Assist (standard) care se activează la peste 70 km/h și Sistemul Activ de Frânare de Urgență (AEBS), activ pe drumurile urbane și pe autostrăzi.

Atât Kangoo E-Tech Electric, cât și Master E-Tech Electric vor fi oferite cu Mobilize – care propune o gamă largă de servicii legate de vehicule, grație unei platforme tehnologice integrate. Printre acestea se numără finanțarea, asigurarea, energia, întreținerea și recondiționarea.

Pentru clienții de autovehicule electrice, accentul se pune pe serviciile de alimentare și pe optimizarea gestionării flotei.

Instalarea stațiilor de încărcare de către Mobilize Power Solutions va asigura accesul la o rețea de 260.000 de stații de încărcare în Europa, inclusiv 1.600 de stații de încărcare rapidă, cu Mobilize Charge Pass/Mobilize Business Pass, încărcare inteligentă cu Mobilize Smart Charge și Certificatul de baterie pentru revânzarea vehiculelor.

Articole similare