Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transit Custom, primul vehicul Ford conceput ca van electric

Ford Pro a lansat cu ocazia IAA Hanovra E-Transit Custom, primul van din gama Ford conceput din start ca vehicul care să funcționeze atât cu propulsie diesel, cât și electrică. După E-Transit, anul viitor va fi disponibil la vânzare și E-Transit Custom, oferit atât cu motor electric pe baterii, cât și ca versiune hibridă și cu motor diesel EcoBlue. E-Transit Custom va avea o autonomie de 380 km și va oferi posibilitatea încărcării rapide cu 125 kW, în timp ce modelul hibrid utilizează aceeași propulsie ca modelul Kuga, cu motor pe benzină de 2,5 l, alături de o baterie de 11,8 kWh pentru o autonomie de 57 km numai în mod electric. Versiunile diesel sunt disponibile cu motorizări de 108 și 167 CP, cu o cutie de viteze automatizată nouă, cu 8 trepte. Modelul beneficiază de un design nou, gândit în jurul confortului, funcționalității și productivității, și de aceleași servicii lansate cu E-Transit, dar și nou-proiectate de Ford Pro.

După lansarea cu succes anul trecut a Ford E-Transit, din care s-au vândut peste 8.300 de unități până acum, Ford Pro a introdus E-Transit Custom, care va intra în producția de serie în 2023. Cum însă decizia de achiziție a unui autovehicul electric ia ceva timp și necesită pregătire pentru o utilizare eficientă, timpul rămas până la livrarea efectivă a vehiculelor este important pentru stabilirea modelului de utilizare și pregătirea infrastructurii.

Pachetul de baterii de 400 de volți și 74 kWh utilizabili de la E-Transit Custom folosește celule de 82 Ah regăsite și la Ford F-150 Lightning, pentru a oferi o densitate de energie cu 12% mai mare decât la E Transit. Bateria permite o autonomie de până la 380 km – de peste patru ori mai mult decât kilometrajul mediu zilnic al șoferului de utilitare de o tonă, potrivit studiului efectuat în rândul clienților Ford Pro. Montarea direct pe structură a bateriei îmbunătățește durabilitatea și reduce greutatea pentru o autonomie optimă.

Clienții pot alege două versiuni de putere pentru motor, de 100 kW sau 160 kW (135 CP sau 217 CP) pentru a se potrivi nevoilor lor, ambele versiuni oferind un cuplu de top de 415 Nm. Motorul electric este montat direct pe podeaua din spate a vehiculului, eliminând necesitatea unui subcadru dedicat, și este rotit la 90O pentru a maximiza spațiul de încărcare și a reduce greutatea și complexitatea. Sistemul de propulsie electric puternic oferă o capacitate de remorcare de până la 2.000 kg. Opțional, poate fi montat un cârlig de tractare retractabil pentru mai mult confort.

Un interior inovativ, care răspunde tuturor activităților

Designul a fost gândit nu numai pentru a oferi o imagine modernă și atractivă, ci și pentru a crește autonomia printr-un grad ridicat de aerodinamică. Astfel, podeaua plată, grila unică de tip fagure, modelele de roți cu rol aerodinamic și chiar forma blocului de lumini din spate au fost dezvoltate folosind mai mult de 800 de simulări aerodinamice diferite, oferind o îmbunătățire a coeficientului de aerodinamicitate (CdA) de peste 10% față de generația anterioară Transit.

În urma unei cercetări extinse în rândul a mii de utilizatori de utilitare, Ford a dezvoltat un interior extrem de inovativ, care să răspundă cât mai bine tuturor nevoilor șoferilor de vanuri.

Cabina este mai spațioasă decât la modelul actual. Schimbătorul de viteze montat pe consolă, frâna de mână electronică și volanul rabatabil facilitează accesul transversal în cabină – o caracteristică valoroasă pentru șoferii care parchează în zone înguste și doresc să evite să iasă în traficul intens. Ford introduce, de asemenea, un airbag montat pe plafon, primul în segment, care permite un spațiu de stocare suplimentar, suficient de mare pentru a ține un laptop sau o agendă A4, precum și creșterea flexibilității pentru montarea panourilor și dispozitivelor care pot fi acum montate mai aproape de șofer folosind standardul AMPS din industrie.

Fiecare E-Transit Custom este echipat standard cu un ecran tactil de 13 inch, orientat spre șofer pentru ușurință în utilizare, oferit cu sistemul multimedia avansat SYNC 4, complet conectat mulțumită unui nou modem 5G pentru conectivitate super-rapidă.

Întrucât șoferii de vanuri sunt de cele mai multe ori singuri în cabină, sistemul de încălzire și ventilație are o nouă opțiune – Driver Focus Mode – care utilizează senzori pentru a direcționa fluxul de aer numai către locurile ocupate. Un parbriz inteligent, introdus pentru prima oară la Ford Kuga, monitorizează temperatura și umiditatea și efectuează automat mici modificări ale temperaturii și ale fluxului de aer pentru a menține parbrizul curat.

Cea mai interesantă dintre inovațiile interioare este însă volanul care se poate fixa orizontal astfel încât să servească atât ca măsuță pentru laptop sau tabletă, cât și ca masă cu suprafață plană. Pachetul de opțiuni Mobile Office include și un sistem de iluminare LED reglabilă pentru zona înclinată a volanului, o lumină suplimentară în plafon și locuri pentru depozitare între scaune pentru documente și dispozitive.

Pentru șoferii care livrează câteva sute de colete pe zi, sistemul Delivery Assist ajută la eficientizarea fiecărei livrări automatizând o parte din proces pentru a ajuta la economisirea timpului și la îmbunătățirea securității. Când este activat, Delivery Assist pornește atunci când șoferul trece în modul de parcare. E-Transit Custom va aprinde automat luminile de avarie, va închide toate geamurile deschise și va încuia ușa odată ce șoferul părăsește vehiculul. La întoarcere, șoferul poate intra și porni vehiculul fără cheie. Luminile de avarie se vor stinge și geamurile vor reveni la poziția anterioară.

Cheia digitală este concepută pentru a simplifica gestionarea complexă a cheilor și funcționează la fel ca o cartelă de acces la camera de hotel. Operatorii pot atribui și urmări cheile de la distanță în loc să cheltuiască timp și bani dublând, gestionând și înlocuind cheile.

La fel ca la E-Transit, ProPower Onboard este disponibil pentru a livra până la 2,3 kW prin prizele din cabină și din zona de încărcare la unelte electrice, lumini și dispozitive care utilizează bateria de înaltă tensiune a vehiculului în timpul conducerii sau la locul de muncă.

Pentru a oferi clienților o siguranță suplimentară că vehiculul lor și conținutul acestuia sunt securizate, sistemele de securitate pot fi conectate la caracteristica SecuriAlert din FordPass Pro. Aceasta oferă o notificare dacă detectează pe cineva care încearcă să acceseze vehiculul și, de asemenea, permite utilizatorului să blocheze sau să deblocheze ușile de la distanță.

Spațiu de încărcare proiectat în jurul bateriei

Transit Custom a fost conceput din start ca un autovehicul care să integreze un pachet de baterii voluminoase și grele. Astfel, bateria este integrată în podea, eliminând nevoia unei structuri separate de siguranță la impact. Alte componente de sub caroserie sunt montate în jurul bateriei pentru o eficiență optimă a spațiului și greutății.

Podeaua de încărcare a vehiculului este mai joasă față de modelul actual, pentru a facilita încărcarea materialelor și accesul în cabină.

Înălțimea totală a E-Transit Custom este sub 2 m pentru a facilita accesul în zonele cu înălțime restricționată, cum ar fi parcări cu mai multe etaje, garaje și hale de încărcare subterane. Deschiderea largă a ușii laterale permite cel mai bun acces din segment, ceea ce facilitează încărcarea, iar o nouă treaptă de acces face și mai ușoară urcarea în compartimentul de încărcare.

E-Transit Custom oferă volume de încărcare de la 5,8 la 9,0 m3, cu o sarcină utilă de până la 1.100 kg și o lungime maximă de încărcare de 3.450 mm. Sunt disponibile și modele de caroserie cu cabină dublă (DCIV) și combi, toate cu ampatament scurt sau lung și acoperiș jos sau înalt. Proprietarii care doresc să transporte până la cinci ocupanți, precum și articole mai lungi, cum ar fi țevi, scânduri sau caiace, pot comanda noul perete etanș în formă de L, cu un al doilea rând cu două locuri, precum și o zonă de încărcare pe toată lungimea cu perete compozit. Acest design de fabrică unic pentru segment elimină nevoia clienților de a-și crea propriile soluții dacă trebuie să transporte pasageri și mărfuri lungi.

La fel ca la fratele mai mare E-Transit, toate autoutilitarele E-Transit Custom sunt echipate cu suspensie spate independentă, pentru a permite o podea joasă și pentru a îmbunătăți precizia direcției, manevrabilitatea și tracțiunea. Roțile din față și pasajele amortizoarelor au fost, de asemenea, deplasate spre înainte, rezultând un acces mult mai bun în cabină, un spațiu îmbunătățit pentru picioare și suporturi generoase la picioare pentru ocupanții din față, precum și partea frontală mai scurtă, care facilitează manevrele de parcare.

Suita standard de sisteme de asistență oferită de E-Transit Custom poate reduce timpul de nefuncționare, costurile de reparație și primele de asigurare prin reducerea probabilității și atenuarea severității coliziunilor. Tehnologiile includ Pre-Collision Assist, Lane-Keeping System, Driver Alert, Cruise Control cu limitator de viteză reglabil, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assist, Wrong Way Alert, senzori de parcare față și spate și Cameră la 360O.

Soluții specifice utilitarelor electrice

Ford Pro a adaptat serviciile sistemului de telematică la caracteristicile autovehiculelor electrice și include acum informații specifice precum opțiunile de încărcare, starea de încărcare și autonomia rămasă, cu praguri de alertă care pot fi personalizate. Prin Ford Pro e-Telematics utilizatorii pot programa ca bateria și cabina e-Transit Custom să fie încălzite sau răcite înainte de a începe lucrul, pentru a economisi energie, a prelungi autonomia și a crește confortul.

E-Transit Custom este primul vehicul electric care folosește tehnologia pompei de căldură cu injectare de vapori pentru a încălzi și răci cabina, echipare standard pentru toate vehiculele.

Vehiculul poate fi operat cu mai multe moduri de conducere, pentru o economie maximă fiind disponibil modul cu o singură pedală, care frânează automat autovehiculul atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație. Modelul combină frânarea prin frecare cu frânarea regenerativă care recuperează energie în timpul decelerației pentru a încărca bateria pentru o autonomie ridicată. Șoferii pot opri furgonul fără a folosi pedala de frână atunci când sunt în modul de conducere cu o singură pedală. Alte moduri de conducere disponibile oferă o decelerare mai mică pentru a se potrivi cu alte scenarii de conducere. Sistemul este proiectat să folosească frânele clasice la anumite intervale pentru a preveni ruginirea discurilor.

Evident, fiecare vânzare poate fi însoțită de servicii de consultanță privind utilizarea, încărcarea, instalarea și întreținerea simplă a stației de încărcare, integrare cu vehiculele Ford și software-ul intuitiv pentru a facilita planificarea și plata încărcării. Încărcătorul de bord trifazat AC de 11 kW de la E-Transit Custom poate reîncărca complet bateria în 7,8 ore. Clienții pot urmări oricând starea de încărcare folosind aplicația pentru smartphone FordPass Pro.

E-Transit Custom suportă și încărcarea rapidă DC de până la 125 kW pentru o reîncărcare de la 15% la 80% în doar 41 de minute. Un nou profil de încărcare permite reîncărcări rapide la nevoie – în testele de laborator, sistemul a furnizat 38 km de autonomie în doar 5 minute folosind o stație de 125 kW. Clienții Ford Pro pot accesa rețeaua de încărcare Blue Oval – cea mai mare din Europa, cu peste 300.000 de stații. Fiecare E-Transit Custom este vândut cu un abonament gratuit de 12 luni pentru a accesa încărcarea publică prin intermediul rețelei de încărcare Blue Oval.

Peste 30 de module separate sunt capabile să primească actualizări de la distanță Ford Power-Up. Acestea pot ajuta la îmbunătățirea performanței vehiculului, la creșterea confortului, la actualizarea funcțiilor existente și la adăugarea de funcții și capacități complet noi. Cele mai multe actualizări sunt finalizate în mai puțin de două minute și pot fi programate pentru a evita întreruperea funcționării. Ford oferă o garanție de opt ani și 160.000 km pentru toate componentele de înaltă tensiune.

În afară de E-Transit și E-Transit Custom, Ford Pro a anunțat că va mai lansa alte două modele electrice în Europa până în 2024. E-Transit Custom va fi construit de Ford Otosan în Kocaeli, Turcia, producția urmând să înceapă în toamna lui 2023.

„Transit Custom este un model greu de îmbunătățit – este cel mai bine vândut furgon din Europa și cel mai bine vândut vehicul de anul trecut în Marea Britanie – dar noul E-Transit Custom este un salt uriaș înainte pentru clienții noștri”, a spus Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Europa. „Mulțumită faptului că a fost dezvoltat de la zero, E Transit Custom integrează un ecosistem digital de neegalat și oferă experiențe inovatoare clienților care vor redefini productivitatea companiilor în era electrică și conectată.”

Articole similare