Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo a lansat pentru FMX Sistemul de Control Automat al Tractiunii

Acesta actioneaza in timpul miscarii camionului, activand automat puntea motoare fata daca apare riscul impotmolirii, astfel ca soferul se bucura de manevrabilitatea imbunatatita, iar proprietarul, de economia de combustibil si de o uzura mai redusa a vehiculului.
Noul echipament este acum standard pentru modelul FMX cu tractiune fata, 4×4, 6×6 si 8×6, este oferit cu o gama completa de motorizari Euro 3, 4, 5 si 6, si are deja traditie in dotarea transportoarelor articulate de la Volvo Construction Equipment.
Concret, este vorba de un soft conectat la senzorii de viteza din roata, care detecteaza si controleaza tractiunea astfel incat, cand o roata din spate incepe sa alunece, puterea este transferata automat catre cele din fata, fara sa se piarda din puterea sau viteza camionului.
 

Un ambreiaj cu interferenta activeaza tractiunea pe rotile din fata in numai o jumatate de secunda, iar ambreiajul este mai usor si are mai putine piese in miscare decat solutia folosita la tractiunea integrala permanenta. Si daca soferul intalneste un teren deosebit de dur pot fi blocate manual diferentialele puntilor fata si spate.
Tractiunea pe puntea din fata previne opririle pe terenuri dificile, insa functia este de multe ori necesara doar pe o mica parte a traseului. Prin sistemul de control automat al tractiunii, aderenta pneurilor din fata este concentrata asupra mentinerii directiei pana la aparitia oricarei situatii critice.
Iar datorita Sistemului de Control Automat al Tractiunii intotdeauna este activat modul optim de tractiune, preluand aceasta decizie din grija soferului.
Volvo Trucks este, asa cum arata reprezentantii sai, primul producator de autocamioane din lume care ofera cuplare automata pentru transmisia integrala la camioanele de constructii. Noul Sistem de Control Automat al Tractiunii activeaza tractiunea rotilor de pe puntea din fata daca rotile din spate pierd aderenta pe teren alunecos sau afanat.
„Multi soferi cupleaza tractiunea fata sau blocheaza diferentialul cu mult timp inainte de a ajunge pe teren dificil, pentru a evita riscul de a se impotmoli. Sistemul de control automat al tractiunii de la Volvo cupleaza tractiunea pe rotile din fata cand autocamionul este in miscare, doar pentru intervalul scurt de timp in care este necesar", explica Jonas Odermalm, managerul Volvo Trucks pentru segmentul de constructii.

Articole similare

Ad