Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru maghiari, diferentele de salarii nu inseamna dumping social

Din partea MKFE (Asociatia Maghiara din Transportul Rutier) a fost prezent la conferinta UNTRR Csányi Gábor, care a explicat ca numarul firmelor de transport international din Ungaria a scazut anul trecut fata de 2013 de la 7.371 la 6.426, iar flota acestora, de la 39.215 la 41.987 de unitati, in timp ce in total in aceasta tara sunt 11.700 de firme de transport de marfa, cu 62.720 de camioane.
Companiile din Ungaria au ajuns anul trecut la 25.608 tkm in 2013 la international, fata de 23.566 in 2012, si detin o cota de piata de 4,4% in 2013 in UE (ocupa locul al saptelea dupa Polonia, Spania, Germania s.a.), fata de 1,9% in 2004 si 3,7% in 2008. Iar la transportul transfrontalier maghiarii au o cota de 7,9% in 2013 (locul al patrulea, dupa Polonia, Lituania si Slovacia), fata de 2,2% in 2004 si 6,6% in 2008.
 

Mai interesante au fost aspectele legate de industria alimentara si a bunurilor casnice din Ungaria, segmente in care hipermarketurile detin 24,87% din piata, supermarketurile, 16,5%, lanturile de magazine de tip discount, 16,4% – deci 57,7% din total apartine companiilor straine ca Tesco, Auchan, Spar, Aldi, Lidl, Penny s.a. – in timp ce lanturile nationale de retail au 14,6%, iar magazinele independente mici, 12,9%.
Iar in sectorul „Do it yourself“ mai exista doar trei retele de magazine, Praktiker, OBI si Bauhaus, companii germane care acopera aproape 100% din piata maghiara – firmele locale au disparut.

Articole similare

Ad