Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flotele României și Lituaniei o depășesc pe a Germaniei ca volume de transport internațional

Eurostat a publicat recent statisticile privind transportul rutier de mărfuri din Europa din 2021, de unde reiese că, după o scădere de 1% în 2020 din cauza pandemiei de Covid-19, activitatea din UE27 a crescut cu 6,5% în 2021, ajungând la 1.921 de miliarde de tone-kilometri.

Evoluția pe parcursul a cinci ani, din 2017 până în 2021, arată că flotele a trei dintre primele cinci state au înregistrat o creștere de două cifre: Polonia (+13,3%), Spania (+16,9%) și Italia (+21,1%). În Franța, activitatea arată o creștere de 4,3% în 2021 față de 2019, în timp ce Germania a scăzut cu 1,9%. Dintre celelalte state, se remarcă performanțele Cehiei și Lituaniei.

Polonia își confirmă poziția de lider și a avansat și mai mult în ultimii trei ani, fiind singura țară din Top 5 care a înregistrat o creștere în 2020, de 1,7%, în ciuda pandemiei, urmată de o creștere susținută în 2021. Germania se confruntă cu dificultăți, are cea mai mică rată de creștere din top 5 în 2021 (+0,9%) și, spre deosebire de celelalte patru țări din Top 5, rămâne sub nivelul de dinainte de criză. Spania a înregistrat un progres puternic în 2021 (+11,5%), la fel ca Italia (+8,8%), dar trebuie să ne amintim că aceste două țări au fost afectate mult mai mult decât altele de criza Covid-19, deci creșterea este prin comparație cu valorile foarte joase din 2020. Franța a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie grație unei creșteri de 3,1% în 2021, care compensează declinul de 2,5% înregistrat în anul precedent.

Transportul rutier național pentru UE27 a totalizat 1.178 de miliarde de tone-kilometri în 2021 (+6,3% față de 2020), reprezentând 61,3% din traficul total, iar țările din Top 5 realizează 75% din volume. Germania își păstrează detașat primul loc, în ciuda stagnării de peste cinci ani. Franța, care a înregistrat o creștere de 4,3% între 2017 și 2021, este acum în urma Spaniei, care a ocupat locul al doilea pe podium în 2018. Iar Polonia și Italia au crescut cu 12,2%, respectiv 20,5% în cinci ani.

Transportul rutier internațional din UE27 se ridică la o valoare de 743 de miliarde de tone-kilometri în 2021, în creștere cu 7% față de 2017. Polonia domină net piața, reprezentând aproape o treime din traficul UE27. Spania este cu mult în urmă, dar își menține poziția a doua, cu o creștere de 14,7% pe parcursul a cinci ani, mai mare decât cea a Poloniei. Lituania a înregistrat cea mai spectaculoasă performanță, cu o creștere de 50% în cinci ani, și ocupă locul al treilea în Europa. Iar Germania, care era încă pe locul al treilea în 2017, a pierdut teren, cu o scădere a traficului de 15%, ceea ce o aduce pe poziția a cincea, fiind depășită de Lituania și de România, al cărei trafic internațional a crescut însă doar cu 0,6% în 2021 față de 2017.

Articole similare

Ad