Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Insanatosirea economiei europene, reflectata in preturile de transport

In primul trimestru al anului, potrivit datelor inregistrate pe platforma Transporeon si analizate de Capgemini Consulting, pretul de transport a scazut cu 3,7%, comparativ cu T4 2014, ramanand insa cu 3,3% mai mare decat cel din perioada similara a lui 2014. Pretul combustibilului, in T1 2015, a scazut cu 8,1%, iar acum este cu 14,8% mai mic decat in perioada similara a lui 2014. In T1 2015, capacitatea disponibila de transport a crescut cu 14,4%, dar oricum ramane cu 9,1% mai jos decat anul trecut.
 

In ceea ce priveste evolutia lunara, in ianuarie si februarie tarifele de transport si-au continuat declinul, de 3,1%, respectiv 4,5%. Martie s-a caracterizat printr-o majorare de pret, cu 4,7%, in linie cu modelul observat in anii anteriori. In acelasi timp, capacitatea de transport a urmat modelul invers.
Per total, in primele trei luni ale lui 2015, preturile au atins un nivel mai ridicat decat in perioada similara a anului trecut.
In 2014, capacitatea disponibila a avut aceeasi traiectorie ca in anul precedent, doar ca la un nivel mai ridicat. Totusi, in primele trei luni ale lui 2015, indicele s-a situat la un nivel inferior.
Potrivit dinamicii de transport si a analizei diferentelor de pret intre ofertele puse pe platforma pentru comenzile de transport, in anii anteriori era o competitie mai mare si diferentele dintre competitori erau mai accentuate. La inceputul lui 2015, diferente dintre oferte au fost relativ reduse, din cauza capacitatii reduse din piata.

Articole similare

Ad