Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii estimează o scumpire a transportului cu camioane electrice cu cel puțin 30%

La început de octombrie, 1 MW de gaze naturale pe bursa olandeză, care dictează prețul acestui combustibil în Europa, a scăzut la puțin sub 167 de euro, ceea ce reprezintă mai puțin de jumătate din cei aproape 350 de euro cât costa aceeași cantitate de gaz în august.

Rezultatul a fost reducerea prețului la LNG, dar acesta este încă aproape de 20 zloți polonezi (4,18 euro) pe kg. La acest preț, nu este profitabil pentru transportatorii polonezi să utilizeze camioane cu LNG.

Majoritatea camioanelor pe LNG sunt încă trase pe dreapta. Cererea de LNG a scăzut foarte mult, drept pentru care și stațiile de alimentare cu LNG vând de 4 ori mai puțin acum decât în trecut.

Dacă prețurile camioanelor pe gaz sunt cu 40% mai mari decât cele ale camioanelor diesel, tranziția la camioanele electrice, care sunt de 3 ori mai scumpe decât cele diesel, este sub un mare semn de întrebare. În plus, acestea necesită achiziționarea de încărcătoare, dintre care modelele rapide reprezintă o cheltuială de 70.000-80.000 de euro.

Autovehiculele electrice nu sunt atractive nici din punct de vedere al achiziției de energie. La un preț de 0,47-0,5 euro pe kWh și un consum de 1,1-1,6 kWh pe km, prețul energiei utilizate pentru a parcurge 100 km cu un camion electric este de 47-50 euro, cu 21 de euro mai puțin decât în cazul circulației pe LNG, dar pe motorină este cea mai ieftină, 37-42 de euro/100 km.

Presupunând că prețurile vehiculelor electrice vor scădea și vor fi de numai 2 ori mai mari decât cele ale vehiculelor diesel, achiziționarea de camioane electrice va forța proprietarii companiilor de transport rutier să crească prețul transportului cu cel puțin 30%. Între timp, exemplul LNG arată că clienții nu sunt pregătiți pentru acest lucru. Tarifele sunt deja la un nivel atât de ridicat, încât o nouă majorare ar putea să nu fie acceptată nici măcar de clienții cei mai interesați să fie verzi.

În acest context, pentru următorii 2 ani, până când economia se va stabiliza, transportatorii se așteaptă mai degrabă la experimente decât la o implementare în masă. Acest lucru, din păcate, nu va permite reducerea costurilor de producție și cercul este închis.

Articole similare

Ad