Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Belgia: Atenţie la acuzele de dumping social!

Chiar dacă reprezentanţii instituţiilor de control prezenţi la întâlnirile organizate de Autoritatea Europeană a Muncii (ELA) cu operatorii de transport au declarat că nu pot verifica activitatea şoferului (şi implicit camionul) pe o perioadă mai mare de 28 de zile, avocatul belgian Frederick vande Bogaerde nu este de acord cu această afirmaţie, argumentând că se pot extrage date din aparatul tahograf şi pentru perioade mai lungi de timp. De altfel, sunt inspectori belgieni care fac acest lucru şi care sancţionează indirect neîntoarcerea camionului la 8 săptămâni, aplicând practic amenzi pentru alte abateri, dar cu scopul de a sancţiona neîntoarcerea vehiculului. Desigur, aceste amenzi pot fi contestate şi câştigate fără problemă în instanţă, apreciază Frederick vanden Bogaerde.

„Practica (neofocială) de control în anumite cazuri este că dacă un inspector constată întoarcerea camionului în statul de înmatriculare la 8 săptămâni, atunci reţine copia conformă pentru vehiculul respectiv, pentru a obliga returnarea imediată a acestuia în ţară şi o eliberează după ce s-a făcut dovada întoarcerii. Deşi nu poate da amenzi, autoritatea de control are dreptul să oprească comiterea de infracţiuni. Şi atunci, prin reţinerea copiei conforme, obligă compania să respecte legea.” Special la adresa acestei strategii de control avocatul belgian nu are prea multe de obiectat, întrucât este făcută „cu cap”.

Articole similare

Ad