Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scadere de tarife pe exporturi, dar crestere pe importuri

In transportul rutier s-a resimtit drastic o scadere a exporturilor, importurile neevoluand nici ele foarte mult, balanta comerciala obligand transportatorii sa recupereze avantajul comercial oferit exportatorilor, de la importatori. Ca urmare, s-a inregistrat si o scadere de tarife pe exporturi din Romania catre Federatia Rusa, dar si o crestere a tarifelor la import.
„Actionam pe o piata extrem de competitiva, cu totii fiind sub presiunea tarifelor de la clientul care, la randul sau, alege solutia cea mai ieftina.
 

Si atunci si noi suntem obligati sa folosim cei mai competitivi transportatori. Nu are legatura cu nationalitatea, ci cu tarifele de transport“, a explicat in cadrul conferintei Tranzit de la Iasi Daniela Midvichi, reprezentant Gefco. „Ca si manager de achizitii trebuie sa transform cumpararea spot in achizitie regulata, contractuala, cu volume asumate de catre transportator si cu preturi liniare pe o perioada lunga de timp. Din pacate, pe piata estica nu identificam foarte usor parteneri care sa ne poata asigura un numar de camioane stabil intr-o anumita unitate de timp, la acelasi pret tot anul. E vorba si de o sezonalitate, dar si de un comportament de vanatoare. In Vest, transportatorii romani, si chiar moldoveni, reusesc sa ne asigure contracte cu acelasi pret pe cel putin 6 luni, si cu aceleasi volume in fiecare saptamana. Acesta este un parteneriat.“

Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad