Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari peste asteptari pentru Mercedes-Benz Romania

Anul trecut, peste 1.200 de camioane Mercedes-Benz au fost inmatriculate in Romania, ceea ce a generat o crestere a cotei de piata de 23,6%. Astfel ca, dupa mai multi ani, producatorul german a  incheiat anul 2014 pe pozitia de lider de piata pe segmentul vehiculelor comerciale de peste 16 t, fapt ce se datoreaza atat produselor de calitate, cat si unei retele puternice de service atat in Romania, cat si in Europa.
Boris Billich, CEO & President Mercedes-Benz Romania, a recunoscut ca la preluarea filialei din Romania a producatorului german a gresit cand a apreciat ca piata locala de camioane va avea o crestere moderata de circa 5-10%, deoarece economia romaneasca s-a dezvoltat foarte bine, chiar peste media europeana.
 

Anul trecut, Romania a cunoscut o crestere economica de 3%, ceea ce a contribuit implicit la cresterea pietei de camioane, Chiar daca productia interna nu a mai crescut fata de 2013, s-a dezvoltat industria, la fel si exporturile, dar, in acelasi timp, si consumul intern a crescut. „Pentru noi, acest lucru a insemnat o cerere de transport in crestere. Per total, anul trecut piata a crescut cu 20%, iar cota noastra de piata a crescut si mai mult“.
Iar 2015 a inceput foarte bine. In primele luni numarul camioanelor inmatriculate a crescut cu mai mult de o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut. Billich a estimat ca anul acesta se vor vinde circa 6.000 de camioane noi de peste 16 t in Romania, mai putin decat in anii pre-criza – 2008, cand s-au inmatriculat 9.000 de astfel de vehicule si 2007, cand s-au inmatriculat 12.000 de camioane – dar sa nu uitam ca atunci mai mult de jumatate din camioanele vandute au fost reposedate in anii ce au urmat.
Cat priveste structura pietei, aceasta este inca dominata de camioanele grele, segment ce a ocupat anul trecut 80-85% din piata. Pentru anul acesta se estimeaza o crestere a vanzarilor de vehicule de constructii si de distributie, insa cel putin trei sferturi din camioanele vandute vor fi destinate in continuare transportului pe distante lungi. „Avem un singur tel: acela de a ne pastra pozitia de lider de piata si anul acesta, dar si pe viitor, ceea ce presupune investitii in reteaua de vanzari si de service, pentru a da clientilor nostri posibilitatea de a castiga bani cu ajutorul camioanelor Mercedes. Sunt convins ca si feedbackul soferilor cu privire la confortul din cabina camioanelor noastre este unul pozitiv, ceea ce este, de asemenea, foarte important. Cand esti pe drum trei saptamani conteaza daca te afli intr-o cabina mare si confortabila“, a mai spus Boris Billich.
In mai a inceput competitia FleetBoard Drivers League, la care Mercedes-Benz asteapta cat mai multi conducatorii auto romani, tot mai bine pregatiti.

Articole similare

Ad