Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiul SuperTruck a fost premiat de Departamentul de energie al SUA

Daimler Trucks America de Nord (DTNA) a primit „Distinguished Achievement Award“, premiu prin care Departamentul de Energie la SUA recunoaste rezultatele deosebite ale studiului care prezinta moduri prin care transportul rutier de marfuri poate fi efectuat pe viitor cat mai compatibil cu mediul si cat mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. In acelasi timp, studiul arata ca anumite masuri de eficientizare posibile din punct de vedere tehnologic, inca nu au sens din punct de vedere economic in momentul de fata.
 

DTNA a initiat acest studiu in 2010 si a beneficiat de subventii de la Departamentul de Energie al SUA, pentru cercetare si dezvoltare, in valoare de 40 de milioane de dolari, obiectivul fiind de a creste eficienta transportului de marfa din SUA de la 8 la 50%. Insa Daimler a reusit sa depaseasca in mod semnificativ aceasta cifra. SuperTruck ofera o eficienta de transport mai mare cu 115% (masurata in tone-mile/galon), comparativ cu un camion din 2009, luat ca etalon. Consumul de combustibil a fost, de asemenea, remarcabil in timpul testelor, cu o medie de 19 l/100km (greutate totala de 29,5 t si o viteza de circa 100 km/h), comparativ cu consumul obisnuit pentru aceasta greutate, de circa 39 de litri. Aceasta inseamna ca Daimler Trucks a stabilit un standard tehnologic suplimentar pentru piata nord-americana de camioane.
Freightliner SuperTruck prezinta modalitatile viitoare de reducere a consumului de combustibil prin intermediul masurilor specifice privind aerodinamica si gestionarea energiei, plus utilizarea unui sistem inteligent de propulsie si a altor elemente de actionare.
De exemplu, SuperTruck este echipat cu transmisie automata Detroit DT12 si tehnologie predictiva care utilizeaza GPS si harti digitale 3D pentru a controla viteza vehiculului.
Rezultatele studiului referitor la aerodinamica si actionare au fost deja incorporate in productia de serie a modelelor Freightliner Cascadia Evolution si Western Star 5700 XE. De exemplu, unul din patru camioane Freightliner Cascadia Evolution este echipat cu transmisie automata Detroit DT12.
In timp ce aceste optimizari sunt fezabile pentru uzul clientilor, studiul SuperTruck arata de asemenea ca, de exemplu, materialele ultrausoare nu sunt viabile din punct de vedere economic in acest moment. Cu toate ca aluminiul utilizat la cadrul camionului si fibrele de carbon din interiorul si exteriorul cabinei reduc greutatea vehiculului, acestea necesita si costuri mai ridicate ale materialelor si productiei.

Articole similare

Ad