Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Expeditorii francezi mari sunt obligați de lege să fie atenți la problemele de mediu

Un studiu Upply referitor la tranziția energetică în transportul rutier de mărfuri vorbește și despre presiunea pentru decarbonizare venită din partea expeditorilor. În Franța, de exemplu, toate companiile listate la bursă, precum și cele cu o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro și/sau peste 500 de angajați, sunt obligate să țină cont de responsabilitatea socială. Ca atare, expeditorii sunt mai sensibili la problemele de mediu.

Potrivit unui sondaj realizat în 2021 de firmele de consultanță bp2r și carbon 4 în rândul a aproximativ 100 de expeditori, 70% dintre aceștia au stabilit obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră într-un interval de timp definit. Iar în cazul companiilor mari procentul a fost de 88%. Și au fost evidențiate patru elemente menite să stimuleze procesul: reglementări mai stricte și o impozitare mai mare; conștientizarea problemelor de mediu în cadrul managementului companiei; relevanța și disponibilitatea unei oferte tehnologice cu emisii reduse de dioxid de carbon; și riscul pentru imaginea clienților despre companie.

Transportul de mărfuri este în mare parte sub radarul firmelor de expediții, după cum arată un studiu publicat în octombrie 2022 de bp2r, despre cele mai mari 40 de companii franceze listate la bursă (CAC40). Dar firma de consultanță a ajuns la concluzia că față de 2017 sunt puține schimbări, lanțul de aprovizionare și activitățile de transport fiind relativ puțin abordate și separate de strategia generală a companiilor și inițiativele fiind puțin cuantificate. Totuși, bp2r subliniază că firmele trebuie să își facă partea în ceea ce privește decarbonizarea, prin implementarea unor strategii reale de responsabilitate socială și a unor obiective semnificative.

Studiul analizează diferite tipuri de acțiuni posibile, menționând în special că utilizarea energiilor alternative este încă relativ nedezvoltată. Cu toate acestea, sunt aplaudate eforturile Carrefour, care transformă produsele alimentare nevândute, ce nu pot fi donate, în biometan pentru flota proprie de peste 1.200 de camioane pe LNG.

Articole similare

Ad