Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemul de reducere a vitezei, obligatoriu din noiembrie

Sistemele autonome de franare de urgenta (AEB) vor fi obligatorii de la 1 noiembrie pentru toate vehiculele comerciale grele. Thatcham Research a stabilit o serie de sisteme demonstrative cu Volvo Trucks, DAF Trucks si Dennis Eagle. Potrivit datelor publicate de Euro-NCAP, Matthew Avery, directorul Thatcham Research a explicat ca cercetarea sugereaza faptul ca tehnologia low-speed AEB conduce la o reducere cu 38% a accidentelor cauzate de lovirea din spate.
Deocamdata, acest sistem nu este obligatoriu pentru autoturisme, dar numai cele care au AEB pot obtine o cotatie de cinci stele de la Euro-NCAP.
 

De asemenea, legislatia nu se refera nici la vehiculele usoare. In prezent, numai Ford si Mecedes-Benz ofera AEB la vanuri.
Peter Wells, reprezentantul Volvo Trucks Accident Research a explicat ca legislatia AEB acopera doua nivele de reducere a vitezei. Primul nivel este cel cerut de legislatie in noiembrie, prin care viteza camioanelor trebuie redusa cu 10 km/h atunci cand se apropie de un alt vehicul aflat in stationare la 80 km/h. Cand acesta se apropie de un vehicul in miscare la 80 km/h, sistemul trebuie sa poata reduce viteza la 32 km/h.
Din 2018, viteza camioanelor care se apropie de un alt vehicul ce stationeaza trebuie redusa cu 20 km/h, iar cand se apropie de un vehicul aflat in miscare, un eventual impact ar putea fi evitat daca primul vehicul circula cu 12 km/h.
Ramane de vazut cand o astfel de prevedere se va aplica vehiculelor de 3,5 t si 8 t.

Articole similare

Ad