Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cushman & Wakefield Echinox: Cifra de afaceri cumulată ale marilor retaileri a crescut cu 20%

Cushman & Wakefield Echinox a realizat un studiu recent în rândul marilor retaileri, Romania Retail Snapshot, care arată că anul trecut cifra de afaceri cumulată a înregistrat aproape 20% mai mult față de 2019, respectiv cu 60% peste rata de creștere a consumului din ultimii doi ani (12,5%) și cu 7,8% dincolo de inflația din perioada 2020-2021.

Studiul a fost derulat pe un număr de 110 de retaileri din 12 domenii diferite, precum FMCG, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT sau Magazine Specializate. De asemenea, companiile operează peste 6.000 de magazine, majoritatea în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail și galerii comerciale.

Potrivit rezultatelor, retaileri au raportat o cifră de afaceri cumulată în 2021 de 27,5 miliarde de euro, comparativ cu 24,8 miliarde de euro în 2020 și 22,9 miliarde de euro în 2019. 

Majorarea cifrei de afaceri a fost susținută atât de noile deschideri ale magazinelor, cât și de revenirea consumului în 2021, aprovizionări resimțite în magazinele fizice, dar și în rata de creștere a vânzărilor online.

„Apetitul pentru consum al românilor a determinat marii retaileri să deschidă noi magazine în ultimii doi ani, dar totodată să se concentreze și pe dezvoltarea vânzărilor online din dorința de a oferi clienților experiențe de shopping prin intermediul tuturor canalelor. Acest lucru s-a văzut în dinamica cifrelor de afaceri din 2021, și cel mai probabil va favoriza și rezultatele din 2022, în condițiile în care mare parte a retailerilor analizați în studiul nostru previzionează pentru acest an rulaje record, chiar dacă rata inflației a crescut, iar ritmul de creștere a consumului la nivel general a încetinit.”,

a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Anul trecut, doar operatorii de magazine de încălțăminte au înregistrat scăderi a rulajului față de 2019, în schimb toate celelalte domenii au avut măriri între 8,4% și 39,7%, superioare ratei inflației. Totodată, cele mai mari creșteri au fost înregistrate pentru retrailerii care comercializează produse Electro – IT (39,7%), DIY (26,4%), magazine specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) (22,9%), articole sportive (19%) și FMCG (18,1%).

Articole similare

Ad