Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele mai importante obligaţii impuse prin Pachetul Mobilitate, transpuse într-un singur program software eficient. Vedeţi cum funcţionează!

Cele mai importante prevederi din Pachetul Mobilitate, respectiv obligativitatea întoarcerii şoferilor acasă la 3-4 săptămâni, întoarcerea camioanelor la 8 săptămâni în statul de înmatriculare şi declararea pe platforma IMI a tuturor şoferilor detaşaţi şi plata salariul minim către aceştia din ţările unde sunt detaşaţi, conform directive 1057/2020, dau bătăi de cap operatorilor de transport, care trebuie să îşi adapteze sistemul de lucru astfel încât să poată respecta noile prevederi. În plus, munca administrativă din spatele organizării activităţii şoferilor şi camioanelor este uriaşă. Aflaţi cum puteţi să vă uşuraţi sarcinile administrative şi să vă puneţi la adăpost în faţa controalelor pe care le pregătesc statele vestice, folosind programul online Tachscan Web, dezvoltat de Inelo.

Pachetul Mobilitate aduce o serie de modificări în reglementările în vigoare privitoare la transport în Uniunea Europeană, care au un impact enorm asupra situației tuturor firmelor de transport. Scopul Pachetului Mobilitate îl constituie reglementarea transportului rutier în Uniunea Europeană prin modificarea prevederilor legale deja în vigoare în trei aspecte importante pentru firmele de transport:

  • durata de condus și de odihnă a şoferilor și trecerea codului de ţară pe tahograf;
  • delegarea șoferilor;
  • accesul la piață.

Modificările legislative adoptate prin Pachetul Mobilitate duc la creșterea costurilor și la reducerea competitivității multor firme, prin îngreunarea prestării de servicii pe teritoriul Uniunii Europene.

Același salariu pentru aceeași muncă în același loc – de la aceasta a început totul

Același salariu pentru aceeași muncă în același loc – aceasta este lozinca pe care o foloseau țările membre, care, începând cu 2015, au adoptat legi la nivel naţional privind regulile principale de detaşare pentru angajații care lucrau pe teritoriul lor, mai ales în ceea ce privește plata salariului minim. Începând cu 2 februarie 2022, plata salariului minim în statul membru de detaşare a devenit valabil pe teritoriul întregii Uniuni Europene, pe durata efectuării operaţiunilor de cabotaj rutier, precum și cross-trade. Cele mai importante prevederi ale Pachetului Mobilitate au impact asupra muncii șoferilor și a firmelor de transport care prestează servicii către statele membre. Noile reglementări nu doar sporesc munca administrativă, ci duc şi la creșterea costurilor, din necesitatea de creştere a remuneraţiei angajaților detaşaţi conform tarifelor occidentale.

Buna reputație a transportatorului și Pachetul Mobilitate – mai bine să nu o pierdeți!

Sistemul de decontare al transportatorilor are o semnificație enormă în contextul modificărilor introduse prin Pachetul Mobilitate. Noua clasificare a încălcărilor UE introduce noi poziții, care pot pune la îndoială statutul operatorului de transport, definind practicile ilegale, care nu erau definite până acum, dar care sunt legate în principal de Pachetul de Mobilitate. De exemplu, încălcarea privitoare la neorganizarea întoarcerii șoferului la bază, firmă sau acasă o dată la patru săptămâni nu a fost clasificată în niciun fel. Merită remarcat, de asemenea, că începând de acum, fiecare țară este obligată să controleze toate încărcările categorizate în întreaga Uniune, trebuind totodată să se adapteze la prevederile Pachetului Mobilitate. Înainte de modificările din clasificarea încălcărilor unele state nu supravegheau aceste noi încălcări.

Mai mult de atât, sistemul stabilit de încălcări categorizează în mod clar anumite situații. Cele mai grave încălcări corespund circumstanțelor care ingerează cel mai puternic în normele adoptate. Nivelul următor îl reprezintă încălcările foarte grave, care cuprind nenotificarea delegării sau nerespectarea regulilor de cabotaj. Ultimul punct se referă la încălcările grave care au fost, de asemenea, luate în considerare în prevederile pachetului de mobilitate.

În prezent este suficient ca doar un singur caz de cea mai gravă încălcare să fie aplicat asupra firmei de transport pe teritoriul Uniunii Europene pentru a duce la începerea procedurii privind evaluarea bunei reputații. Contravenția cel mai des întâlnită din această categorie o reprezintă deplasarea fără cardul obligatoriu al șoferului sau folosirea cardului altui șofer. Pe de altă parte săvârșirea frecventă de încălcări foarte grave și de încălcări grave reprezintă, de asemenea, motivul pentru începerea procedurii de evaluare dacă operatorul poate să-și continue activitatea. Trebuie să luați în considerare faptul că încălcările grave sunt notificate automat în Registrul European şi, în consecință, instituţiile naționale de control sunt informate despre încălcarea efectuată pe teritoriul altei țări din Uniunea Europeană.

Analizați timpii de muncă la fel ca organele de control!

În contextul modificărilor implementate ce decurg din Pachetul Mobilitate devine și mai importantă citirea cardurilor șoferilor și a tahografelor, precum și imaginea integrală a încălcărilor timpilor de lucru de către șoferi. Este foarte importantă și posibilitatea de a analiza timpilor de muncă pentru a calcula salariul, precum și managementul șoferilor și gestionarea flotei auto. Merită să faceți acest lucru exact și în detaliu, ba chiar într-un mod similar ca și serviciile de control. Soluția este Tachoscan Web, a cărui funcționalități de „motor” și mecanismul de analiză sunt exact aceleași ca și în Tachoscan Control dedicat pentru serviciile de control, care este folosit de 44 servicii de inspecție trafic în 24 de țări.

Tachoscan Web este un instrument disponibil online simplu de utilizat, care funcționează în modelul SaaS, adică „software ca serviciu” – și datorită acestui fapt nu trebuie să vă temeți de instalări complicate sau de necesitatea de a achiziționa dispozitive adiționale. Datorită Tachoscan Web obțineți accesul rapid la datele de arhivă și actuale atât de pe cardul șoferului, cât și din tahograf. Pe lângă acestea, puteți verifica dacă șoferul a depășit timpii de muncă și puteți primi informații dacă firma este expusă la penalități în caz de control din partea inspecției rutiere. Încălcările sunt subliniate într-un mod lizibil.

Control integral cu modulul de raportare gratuit!

Tachoscan Web a fost conceput cu gândul la transportatori și adaptat la necesitățile acestora. Având în vedere diferitele metode de vizualizare și de prezentare a datelor am pregătit un nou modul de raportare care, până la sfârșitul acestui an, este disponibil cu totul gratuit. Chiar acum puteți să vă convingeți cât de ușor puteți genera și lista rapoartele, verificând:

  • încălcarea prevederilor legale de către șoferi;
  • deplasarea fără cardul șoferului;
  • evidența vehiculelor;
  • activitatea de pe cardul șoferului;
  • activitatea de pe tahograful digital.

Aflați mai multe și creați un cont gratuit!

  • Verificați noua soluție de la Inelo!
  • Adio amenzi pentru contravenții. Verificați noua soluție pentru autocontrol.
  • Doar acum complet FREE

Articole similare

Ad