Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În Olanda se lucrează la ghidul de aplicare a Pachetului Mobilitate

Asociația de transport și logistică TLN explică faptul că, dacă pentru prevederile privind timpul de conducere și de odihnă și tahograf a existat deja un manual, TRACE1, și autoritățile responsabile cu aplicarea legii au ani de experiență în ceea ce privește normele și au dezvoltat jurisprudență bogată, pentru restul de prevederi, privind cabotajul, întoarcerea vehiculului în țara de înmatriculare și detașarea (TRACE2) lucrurile nu stau la fel, deoarece legile sunt prea noi.

Pachetul Mobilitate nu a fost încă pus în aplicare pe deplin în toate statele membre, mai arată TLN, și s-a acumulat puțină experiență în ceea ce privește asigurarea respectării acestuia. Prin urmare, rămâne un exercițiu dificil, „dar este necesar să se dezvolte un cadru comun și să se ofere cât mai multă claritate posibil. Este pentru prima dată când atât de multe părți din domeniu discută despre aplicarea noilor norme în întreaga Europă.“ Concret, este vorba de CORTE (Confederația de Aplicare a Legii Transportului Rutier), IRU și ETF (sindicatul european al transporturilor rutiere). TLN este membru al IRU și al CORTE, iar în cadrul unei întâlniri a acesteia din urmă, desfășurate la final de noiembrie, au fost prezentate primele idei, la care și-a adus contribuția și TLN.

Manualele nu sunt încă finalizate, dar pentru o serie de aspecte a devenit mai clar ce poate și ce nu poate fi verificat de-a lungul drumului. Punctul de plecare trebuie să fie și să rămână acela că nu se poate cere mai multă documentație decât este prevăzută de lege. Deci sfaturile sugerate de unele părți, de exemplu, de a include o declarație IMI pentru fiecare cursă internațională, nu se justifică. Ce pune în evidență munca de redactare a ghidului, mai arată TLN, este cât de complicat este Pachetul Mobilitate nu numai pentru executori, ci și pentru antreprenorii care ar trebui să-i respecte prevederile. De aceea olandezii speră că legiuitorul de la Bruxelles va învăța din acest lucru, deoarece Europa în ansamblul ei nu are o idee comună despre punerea lui în aplicare, așa cum ar fi trebuit pânâ acum, după cum nici Olanda nu are.

Articole similare

Ad