Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lumea experienței în intralogistică

În timp ce pandemia Corona a obligat mulți organizatori să anuleze târgurile și congresele din ultimii doi ani, TEST CAMP INTRALOGISTICS s-a transformat, aproape neobservat, într-o recomandare pentru toți cei care doresc să obțină o imagine de ansamblu eficientă a stadiului actual al tehnicii în domeniul intralogisticii. Noul format al evenimentului se referă la testare, încercare, conducere și experiență live. Când cea de-a treia rundă își va deschide porțile la Messe Dortmund, pe 29 și 30 martie 2023, până la 100 de inovații și produse noi selectate din zece țări vor fi disponibile pentru autotestare pe o suprafață de 10.000 mp de hală. „Nu-i spuneți târg comercial”, spun organizatorii, mergând pe alte căi. Am stat de vorbă cu Anita Würmser, director general al TEST CAMP INTRALOGISTICS și președintele juriului premiului IFOY AWARD și a Hall of Logistic Fame.

„Anulat” a fost cuvântul de ordine al anului 2020, dar şi al 2021 și încă şi la începutul lui 2022 au fost multe evenimente anulate. TEST CAMP INTRALOGISTICS a avut loc de trei ori. Cum aţi reuşit să organizaţi un târg cu prezența fizică a aproape 1000 de participanți în mijlocul unui lock-down?

Anita Wuermser: Am fost întrebată asta de nenumărate ori. Pur și simplu am făcut-o. Pe scurt, a fost 200% muncă, 100% curaj, 0% planificare de securitate. Autoritățile au fost dure, dar de ajutor, cerințele de reglementare – gigantice, ca să nu mai vorbim de risc. În cele din urmă, impulsul a fost dat de curajul tuturor celor implicați. Oaspeți, expozanți, testeri, echipă, juriu – toți au venit să testeze și să simtă inovațiile și să mențină afacerea în funcțiune. Și toată lumea a respectat cu exactitate regulile. A fost puțin înfricoșător, totuși, când ne-am trezit în plin lock-down în 2021, cu 650 de persoane singure în hotel și în hala expoziției.

Cum a fost răspunsul la expoziție?

Răspunsul a fost surprinzător de pozitiv. Mă așteptam la o mulţime de probleme, dar s-a întâmplat exact invers. În unele cazuri, am fost chiar aplaudați și acoperirea mediatică a explodat. 960 de mass-media din 79 de țări au relatat despre noi. Doar o singură persoană privată a vrut să interzică TEST CAMP, dar asta ne-a ajutat de fapt.

Prin urmare, Corona și conceptul nostru de securitate au fost examinate cu o atenție deosebită și, în cele din urmă, au fost clasificate ca fiind exemplare. Am beneficiat și de faptul că accesul expozanților și al vizitatorilor la conceptul nostru este oricum limitat. Până la urmă, TEST CAMP nu este un târg comercial, ci un eveniment de testare pentru industrie cu acces limitat. Prin urmare: Nu-l numiți târg comercial.

Standuri, expozanți, vizitatori. De ce spuneți „nu-l numiți târg comercial”?

TEST CAMP este un nou format de eveniment, un eveniment interactiv pentru inovații selectate pentru factorii de decizie. Un târg comercial este conceput pentru masă, ceea ce nu vreau să spun în niciun caz în sens negativ. Scopul este de a avea hale și culoare pline și o gamă cât mai largă de expozanți. Noi, dimpotrivă, ne enervăm când holurile și standurile sunt pline, pentru că se formează cozi la stațiile de testare și la boxe, iar testarea nu mai funcționează. La o expoziție comercială, oricine poate expune, la noi este preselectat. La o expoziție comercială trebuie să te orientezi singur, la TEST CAMP ghidăm vizitatorii prin sală în tururi de evidențiere.

Nu toată lumea poate expune, nu toată lumea intră? Cum se face selecția?

În afară de un contingent limitat de bilete, noi și expozanții noștri invităm oaspeți B2B de nivel înalt, cu un interes concret în materie de inovare și investiții, pentru teste practice. Grupul țintă este format din factori de decizie care nu doresc doar să vadă cele mai bune inovații, ci să le experimenteze în direct, să le testeze ei înșiși, să le conducă, să le încerce. Acordăm o atenție deosebită unei combinații interesante. Pe de o parte, finaliștii premiului IFOY AWARD reprezintă deja cele mai bune inovații ale anului. Pe de altă parte, avem grijă să prezentăm doar produse noi și inovatoare și cercetăm și abordăm companii din întreaga lume care au inovații și produse noi de oferit.

Este adevărat că TEST CAMP s-a născut din IFOY AWARD?

Corect, dar TEST CAMP este acum un eveniment independent. Auditul IFOY al finaliștilor, așa-numitele IFOY TEST DAYS, are loc în continuare ca parte a TEST CAMP. Multă vreme, doar finaliștii, jurații, testerii și partenerii IFOY au avut acces la IFOY TEST DAYS, în total nu mai mult de 150 de persoane. În timpul IFOY TEST DAYS 2017/18, unii membri ai juriului IFOY Award au invitat vizitatori din rândul cititorilor lor (juriul IFOY este format din redactori-șefi ai principalelor reviste de logistică din întreaga lume, România fiind reprezentată de revista Tranzit Logistica). Au fost prezenți câțiva furnizori de servicii logistice, un furnizor și producător de automobile, un director de magazin de bricolaj, un comerciant de mobilă din regiune, și toți au fost încântați de oportunitatea de a testa ei înșiși finaliștii IFOY. Așadar, de ce să nu permitem un număr limitat de invitați B2B? Apoi, la începutul anului 2020, am invitat 50 de invitați ca test, iar până în 2022 au fost aproape 1.000 de participanți.

1.000 de participanți nu vi se pare mult?

Cred că 1.000 de participanţi în două zile este dimensiunea optimă, expozanții nu ar putea gestiona mai mult și depinde întotdeauna de cine este implicat. Vizitatorii noștri decid până la milioane de milioane cu trei cifre. Aceștia vor să vadă inovațiile în formă concentrată, să aibă o imagine de ansamblu eficientă și eficace a stadiului tehnologiilor. Aceștia petrec un timp corespunzător, lung și intensiv, uitându-se la exponate. Unii se aruncă sub echipamente pentru ca niciun detaliu să nu le rămână ascuns. Dar dacă tot ceea ce vreți să faceți în calitate de expozant este să colectați o mulțime de lead-uri, atunci cu siguranță nu aveți ce căuta la TEST CAMP.

Din ce industrii provin vizitatorii?

Cel mai puternic grup este cel al furnizorilor de servicii logistice, în special din Contract Logistics.

Producătorii de componente OE pentru producătorii de automobile sunt, de asemenea, aproape pe deplin reprezentați. La fel comerțul electronic și comerțul cu amănuntul tradiţional, dar și industria bunurilor de consum și a băuturilor, ingineria mecanică, industria chimică și farmaceutică. În acest an, ne așteptăm, de asemenea, la numeroși reprezentanți ai angajaților din aceste industrii, ca urmare a zonei noastre speciale de testare a exoscheletelor și ergonomiei echipamentelor.

Densitatea de nivel C în sală a fost extrem de mare în 2021 și 2022. Va fi la fel și în 2023, când, la urma urmei, TEST CAMP nu va mai fi singurul eveniment logistic?

Eu cred că da! De asemenea, membrilor consiliului de administrație și proprietarilor le place să încerce lucrurile pe îndelete, mai ales înainte de a dori să investească sau să coopereze.

TEST CAMP se poziționează ca un eveniment durabil. Toată lumea scrie subiectul direct pe steagurile lor. Ce face ca TEST CAMP să fie diferit?

Ori de câte ori se pot economisi deșeuri, transporturi, energie sau resurse, o facem, bineînțeles. Dar nu acesta este punctul crucial. Sustenabilitatea este atât de ușor de spus, dar încercați să faceți ceva cu adevărat sustenabil fără comerț cu certificate sau marketing pseudo-verde. Aceasta este o decizie fundamentală și schimbă totul. Mărcile capătă o cu totul altă față și apare un alt model de afaceri. Am avut avantajul terenului verde și am vrut să facem ceva semnificativ, un eveniment care să se potrivească cu vremurile și să inspire atât clienții, cât și expozanții. Prin urmare, pentru noi, sustenabilitatea a fost mai puțin o chestiune de „dacă” și mai mult o chestiune de „cum”.

Un exemplu, vă rog!

Nu am vrut să pretindem că sustenabilitatea este motto-ul nostru și, în același timp, să lăsăm în urmă munți uriași de gunoaie după eveniment. De aceea, de exemplu, s-a pus întrebarea dacă și cât de necesară a fost construcția de standuri. Am fi putut, de asemenea, să inventăm un târg de testare cu elemente individuale de construcție a standurilor și de spectacol. Acest lucru ar fi fost cu siguranță mai profitabil, dar cu siguranță nu ar fi fost sustenabil. Sala sau zonele de testare nu trebuie să strălucească, ci să fie funcționale. Prin urmare, toate standurile sunt planificate, montate și demontate în mod centralizat.

Brandingul este standardizat și simplu. Construcția personalizată a standurilor nu este permisă, la fel ca și spectacolele sau decorațiunile superflue care nu sunt necesare pentru funcționalitatea expoziției. Aproape toate materialele sunt reutilizabile. Folosim ferme de aluminiu, garduri Mannesmann și mobilier de închiriat de la furnizorii de servicii din apropiere. Covorul este mărunțit după tabără și reprocesat în mochetă, iar cateringul central economisește apă și resurse. Hotelul se află la 100 m de sală, iar noi folosim energie electrică ecologică. Se reduce la minimalism, dar adevărata inovație nu are nevoie de decor.

Se vor mulțumi expozanții și vizitatorii cu mai puțin?

Ce este cel mai important și, în același timp, cel mai dificil pentru succesul în logistică? Este tehnologia. Dacă te bazezi pe software și hardware greșit, dacă ratezi inovația crucială, ești eliminat. De aceea, multe companii sunt deschise la noi moduri de a face lucrurile, iar accentul pe inovație și pe produse noi, precum și abordarea all-inclusive oferă multe avantaje. Și face diferența dacă lucrați cu un robot umanoid, dacă operați un dispozitiv orizontal de preluare a comenzilor, dacă încercați un exoschelet, dacă conduceți un stivuitor sau dacă pur și simplu priviți totul.

Cuvântul de ordine autotestare. Cum funcționează acest lucru?

Ducem vizitatorii în tururi de evidențiere a tuturor expozanților pentru a le oferi o imagine de ansamblu a inovațiilor. Fiecare expozant își prezintă inovațiile în două sau trei minute, iar apoi vizitatorii pot testa individual. Zonele de testare sunt delimitate, iar noi distribuim, de asemenea, veste de înaltă vizibilitate. Iar încălțămintea de siguranță este obligatorie pe zonele de testare.

În luna martie, la Dortmund începe a treia rundă a TEST CAMP INTRALOGISTICS. Ce inovații se vor afla atunci pe ordinea de zi?

Vor fi prezente până la 100 de inovații selectate și produse noi din zece țări. Printre acestea se numără echipamente tehnologice pentru depozite, stivuitoare, software, soluții robotizate, AGV și AMR, soluții speciale interesante și, bineînțeles, finaliștii premiului IFOY AWARD. Decoruri spectaculoase sunt promise și de noua ediție a AGV Mesh-Up a Asociației VDMA pentru Manipularea Materialelor și Intralogistică, expoziția Exoskeleton & Co. Arena și Order Picker Safari. Va fi cu siguranță o experiență. Programul congresului include, de asemenea, o serie întreagă de paneluri de discuții pe tema inovației

Ce urmează? Care sunt planurile pentru viitor?

Vom pune și mai mult accent pe caracterul de autotestare și vom extinde panelurile de discuții. De asemenea, dorim să prezentăm mai multe viziuni ale viitorului, pe lângă noutățile deja disponibile pe piață.

Articole similare

Ad