Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE nu se răzgândește în privința Euro 7, pe care îl consideră posibil fără mari eforturi

Conform Verkehrs Rundschau (VR), Comisia Europeană își menține intenția ca producătorii de camioane să își concentreze eforturile de cercetare și dezvoltare în primul rând asupra furnizării de camioane și autobuze neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2. Instituția europeană a respins criticile uneori dure la adresa propunerilor sale privind standardul Euro 7 planificat pentru camioane și a răspuns printr-un oficial al său, la o solicitare a VR, că standardele de emisii și de mediu propuse pentru Euro 7 pot fi realizate cu ajutorul tehnologiilor existente, deci nu trebuie să se depună prea mult efort de cercetare și dezvoltare. Or, acest punct de vedere este total opus a ceea ce consideră, printre alții, ACEA (Asociația Constructorilor de Autovehicule din Europa).

Noile standarde Euro 7 ar trebui să fie exigente pentru a avea efect pe termen lung, iar datorită lor Comisia Europeană vrea să se asigure că UE își păstrează poziția de lider global în ceea ce privește inovarea tehnică și competitivitatea timp de decenii.

Euro 7 asigură un nivel total de emisii la care nu se poate ajunge cu Euro 6. De exemplu, emisiile totale de NOx provenite de la camioane și autobuze ar fi în 2035 cu 56% mai mici decât dacă s-ar merge doar cu Euro 6. În general, proporția particulelor nocive va scădea cu 39% față de Euro 6.

În plus, Euro 7 prevede pentru prima dată limite pentru abraziunea anvelopelor și a plăcuțelor de frână, deoarece, și dacă la un moment dat nu ar mai fi emisii de CO2 direct de la camioane, tot s-ar produce unele din cauza uzurii anvelopelor și frânelor.

În prezent depinde de Parlamentul European și de Consiliul UE să redacteze o lege în acest sens.

Conform planurilor Comisiei Europene, Euro 7 se va aplica tuturor camioanelor nou înmatriculate în UE începând din iulie 2027.

Articole similare

Ad