Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii rutieri elvețieni solicită o nouă politică pentru camioane

Deschiderea centrului de control al camioanelor Giornico în cantonul Ticino pentru a controla fluxurile de camioane prin tunelul rutier Gotthard a fost o ocazie pentru secretarul general al asociației elvețiene a transportatorilor rutieri Astag, Reto Jaussi, de a solicita o schimbare în politica de transport rutier de mărfuri. El pornește de la considerentul că Elveția va fi cu greu capabilă să realizeze visul unei transferuri totale a traficului de marfă de la transportul rutier la cel feroviar, așa cum prevede Convenția alpină, nu în ultimul rând pentru că Germania nu își respectă angajamentele privind noile infrastructuri feroviare.

Între timp, traficul de marfă este în creștere, iar sistemul elvețian riscă să fie paralizat. Mai exact, Jaussi spune că se așteaptă ca fluxurile rutiere să crească cu 26% în următorii ani, împiedicând astfel atingerea obiectivului de a se menține sub 650.000 de tranzite pe an pe teritoriul Confederației. „Este timpul să vorbim clar și să afirmăm cu onestitate că acum este indispensabil să îmbunătățim întregul lanț de transport, ceea ce înseamnă să consolidăm căile ferate, dar fără a slăbi drumurile, realizând, dincolo de sloganuri, că acestea sunt doi transportatori complementari: traficul de tranzit trebuie să meargă pe șine. Dar transporturile interne elvețiene, în special cele scurte, vor trebui să se facă întotdeauna pe șosea. Avem nevoie de amândouă”. Astag subliniază că marile infrastructuri feroviare construite sau planificate sunt finanțate printr-o taxă pe camioane și, prin urmare, pe transportul rutier, care a generat 25 de miliarde de franci elvețieni numai pentru coridorul feroviar de bază Gotthard. Elveția ocupă o poziție centrală, și în multe privințe incomodă, pe ruta europeană de trafic de marfă nord-sud, iar dacă țările vecine, în acest caz Germania, nu respectă nici măcar unul dintre angajamentele asumate, decalându-le unilateral cu mai mult de 15 ani, atunci riscurile de colaps al sistemului devin foarte reale.

Articole similare

Ad