Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA respinge Euro 7: Impact marginal asupra reducerii NOx

Până în 2030, se preconizează că noile standarde Euro 7/VII vor aduce o reducere suplimentară de doar 4% a poluanților atmosferici pentru autoturisme și de 2% pentru camionete și camioane, în timp ce impactul va fi zero pentru autobuze.

Asociația declară că „o investiție masivă în noile standarde ar aduce beneficii limitate pentru mediu, dar ar necesita ca producătorii să redirecționeze resurse financiare și de inginerie semnificative de la vehiculele electrice către vehiculele cu motoare cu combustie. Acest lucru va avea un impact major asupra tranziției noastre către vehiculele cu emisii zero”.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) își exprimă îndoielile cu privire la beneficiile de mediu pe care se așteaptă să le aducă noile standarde de emisii poluante pentru autoturisme și camionete (Euro 7) și camioane și autobuze (Euro VII). Potrivit asociației, de fapt, noile standarde de emisii – care vor intra în vigoare de la 1 iulie 2025 pentru autoturisme și de la 1 iulie 2027 pentru vehiculele grele de marfă – ar trebui să asigure doar o reducere suplimentară de 4% a NOx pentru autoturisme și de 2% pentru camionete și vehicule grele de marfă până în 2030, în timp ce impactul va fi zero pentru autobuze.

Faptul că ACEA este sceptică cu privire la Euro 7/VII nu este, desigur, o surpriză. Acea este grupul european de interese al producătorilor de automobile și, întrucât noile standarde necesită resurse semnificative din partea producătorilor, tocmai investițiile sunt cele care îngrijorează asociația, deoarece nu ar compensa efectul mic pe care introducerea Euro 7 îl are asupra mediului.

Zilele trecute, asociația a subliniat, de asemenea, că propunerea de regulament Euro VII este „deosebit de dură pentru camioane”, deoarece „neglijează complet tranziția accelerată către vehiculele cu emisii zero și ignoră efectul viitoarelor obiective privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele”.

Articole similare

Ad