Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nemtii continua verificarile privind respectarea MiLoG

La începutul lunii iulie publicam stirea potrivit careia autoritatile vamale germane au început verificarea firmelor straine privind respectarea legii salariului minim brut de 8,5 euro/ora, inclusiv în Romania. A fost un caz singular din Cluj despre care am fost informati, însa iata ca saptamana trecuta alti transportatori au semnalat primirea unei scrisori identice cu cea publicata de noi în iulie. Singurele diferente apar la numele soferilor pentru care se solicita documentele doveditoare ca s-au platit cei 8,5 euro/ora de lucru prestata pe teritoriul Germaniei si la perioada pe care se cere probare platii conform MiLoG.


Pana acum au primit solicitari de verificare numai companiile care au notificat autoritatile germane, prin completarea formularului de pe site-ul Vamii Germane, asupra intrarii anumitor soferi pe teritoriul Germaniei.
Interesant este ca nu avem informatii ca si camioanele care au intrat în Germania fara ca administratorul firmei sa fi completat în prealabil formularul complicat de pe site-ul Vamii sa faca obiectul vreunor verificari, cel putin pana acum.
Firmele verificate pana acum ne-au declarat ca îsi platesc soferii în conformitate cu MiLoG, singura emotie fiind daca autoritatile germane iau în considerare si diurna, la calculul salariului minim brut de 8,5 euro/ora, sau nu. Ambasada Germaniei la Bucuresti informase, printr-o adresa trimisa UNTRR, ca Vama Germana tine cont si de sumele platite ca diurna pentru soferii straini care încarca/descarca pe teritoriul tarii lor, daca diurna este acordata pentru compensarea diferentei de trai dintre tara de origine si Germania si nu este data pentru a-si acoperi cheltuieli de cazare si transport.
Din pacate, momentan nu exista niciun raspuns în cazul primei firme care a trimis documentele cerute (si care trebuie traduse de un birou autorizat în limba germana), pentru a sti cu certitudine ca cele trimise sunt suficiente pentru autoritati pentru a considera ca firma controlata a respectat întrutotul legile germane în domeniu.
Reamintim ca, la solicitarea autoritatior vamale germane, firmele de transport trebuie sa trimita pentru verificare contractul de munca al soferului, registrul care evidentiaza numarul de ore petrecute de sofer pe teritoriul Germaniei si cate dintre acestea au fost ore de lucru (se considera timp de lucru inclusiv activitatile de încarcare/descarcare) – în conformitate cu datele înscrise de tahograf – extrasul bancar care sa ateste plata celor 8,5 euro/ora pe durata orelor muncite în Germania si lista cu beneficiarii (si adresele sediilor sociale ale acestora) entru care firma a efectuat transport în perioada supusa verificarii.
Nu ezitati sa ne atentionati daca si dumneavoastra ati primit o asemenea scrisoare de la autoritatile vamale germane! Vom încerca sa cream o comunitate a celor care se confrunta cu aceasta problema si va vom pune în legatura unii cu altii pentru a va verifica în ceea ce priveste modul de expunere si trimitere a documentelor.
Reamintim ca amenda pe care transportatorii trebuie sa o plateasca daca sunt prinsi ca nu respecta MiLoG este de pana la 30.000 de euro, pe cand expeditorii sau beneficiarii de transport care angajeaza firme de transport, care nu-si platesc soferii cu 8,5 euro/ora cat timp lucreaza pe teritoriul Germaniei, risca o amenda de 500.000 de euro.

Articole similare

Ad