Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul de marfă din Spania și Portugalia s-a majorat cu 8,6%

Potrivit datelor Observatorului Sectorial DBK al INFORMA (o filală a Cesce), lider în furnizarea de informații comerciale, financiare, sectoriale și de marketing în Spania și Portugalia, valoarea pieței de transport rutier de mărfuri din Iberia a înregistrat o creștere de 7,3%, până la 18,6 miliarde de euro în 2021, Spania reprezentând 15,5 miliarde de euro, iar Portugalia restul de 3,1 miliarde de euro.

Ținând seama de performanța îmbunătățită a cifrei de afaceri asociată transportului internațional, după eliminarea restricțiilor de circulație, privind mobilitatea transfrontalieră. Ponderea mare a cifrei de afaceri provenite din serviciile de transport internațional în Portugalia a reprezentat peste 50% din total în 2021, față de 21% în Spania.

La finalul anului 2022, cifra de afaceri globală a fost estimată la circa 20 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 8,6% față de 2021, într-un context de creștere a cererii și a prețurilor. Cu toate acestea, creșterea bruscă a prețurilor la combustibili și creșterea altor costuri de exploatare au afectat marjele operatorilor în 2022.

Oferta sectorială se caracterizează printr-o fragmentare ridicată, cu un număr mare de întreprinderi mici. De asemenea, există o mare participare a transportatorilor independenți, care operează, de obicei, un singur vehicul. În 2021, pe piața iberică își desfășurau activitatea 113.859 de companii, dintre care 105.902 erau situate în Spania și 7.957 în Portugalia.

În același timp, flota de vehicule de transport public de mărfuri a înregistrat o creștere în 2021, ajungând la 287.172 de unități pe ansamblul pieței iberice, cu aproximativ 11.000 mai mult față de anul precedent.

În ultimul deceniu, excesul de capacitate de transport a declanșat un proces de ajustare a ofertei, grupurile mari câștigând cotă de piață. De asemenea, automatizarea companiilor se reflectă și în cotele principalilor operatori, astfel încât primele cinci grupuri de pe piața iberică reprezentând, doar 15% din cifra de afaceri totală în 2021.  

Articole similare

Ad