Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile de logistică au crescut în a doua jumătate a anului 2022

Costurile de logistică în Europa au crescut în a doua jumătate a anului 2022, comparativ cu primele 6 luni ale aceluiași an. Acest lucru este demonstrat de cercetările efectuate de AsstrA, având drept cauze creșterea prețurilor la carburanți, lipsa șoferilor și consecințele economice ale invaziei rusești în Ucraina. Un alt factor de creștere în al treilea trimestru este vârful obișnuit al cererii de transport datorat sărbătorilor de Crăciun. Compensarea acestei situații este reprezentată de o reducere a producției europene, care va tinde să crească capacitatea de transport terestru și să reducă blocajele.

În transportul rutier, tarifele medii de transport au crescut cu peste 45% în T2 2022 față de T1 și au rămas la același nivel în T3. Așa cum era de așteptat, în trimestrul al patrulea s-a înregistrat o creștere de 3% față de trimestrul al doilea. În ceea ce privește ratele contractelor, acestea au atins 129,7 puncte de indice în trimestrul al treilea, în creștere cu 5,4 puncte față de trimestrul anterior și cu 19,6 puncte față de anul precedent. Ratele spot au fost de 142,6 puncte, în creștere cu 6 puncte față de trimestrul precedent și cu 26,4 puncte față de anul trecut.

Pentru 2023, AsstrA consideră că o reducere a producției și, prin urmare, a traficului de marfă la începutul anului ar putea duce la o ușoară reducere a tarifelor de transport. Cu toate acestea, această contracție ar putea fi compensată de o creștere a prețului motorinei, cauzată de prelungirea embargoului UE asupra importurilor din Rusia, care intră în vigoare la 5 februarie. Astăzi, însă, este dificil de prevăzut valoarea acestei creșteri.

Articole similare

Ad