Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNADNR restrictioneaza accesul utilizatorilor la plata rovinietei

Potrivit unui comunicat UNTRR, incepand cu ziua de marti, 13 Octombrie 2015, CNADNR doreste sa limiteze posibilitatea distribuitorilor de roviniete de a incasa contravaloarea rovinietelor prin intermediul terminalelor/masinilor automate de procesare plati numerar/electronice neasistate.
Asociatia avertizeaza asupra faptului ca CNADNR doreste sa promoveze in mod discriminatoriu terminalele/masinile de procesare plati strict numerar asistate de operator uman si sa le excluda pe cele automate neasistate cu procesare numerar, portofel electronic, carduri debit/credit si vauchere si bonuri valorice preplatite !
 

Iar astfel se incalca dreptul utilizatorilor de a alege metode de plata disponibile, intervenind cu practici neconcurentiale in zona distribuirii de roviniete, in vederea crearii unui avantaj anumitor distribuitori.
Asociatia a solicitat ministrului Transporturilor, noului Director General CNADNR, sa nu permita aplicarea acestor masuri care distorsioneaza concurenta.
Mentionam ca UNTRR este distribuitor autorizat CNADNR pentru incasarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania.
In replica, CNADNR a precizat ca, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, emiterea rovinietelor se realizeaza in punctele de distributie, prin intermediul unor dispozitive mobile, parte a sistemului informatic detinut de catre CNADNR, unor aplicatii informatice, cu drept de acces la sistemul CNADNR, aplicatii dezvoltate de catre distribuitorii autorizati si interconectate cu sistemul informatic al CNADNR, in baza unei documentatii tehnice pusa la dispozitia distribuitorilor. In plus, emiterea rovinietelor se face si prin intermediul serviciului de mesaje scurte – SMS, dar doar pentru utilizatorii romani si doar pentru perioada minima de utilizare, aferenta fiecarei categorii de vehicule in parte.
Conform prevederilor OMT 611/2015 – Normelor metodologice pentru aplicarea de catre CNADNR a tarifului de utilizare si a tarifului de trecere, la emiterea rovinietelor prin intermediul dispozitivelor mobile sau prin intermediul aplicatiilor dezvoltate de distribuitori, cu drept de acces la sistemul CNADNR, distribuitorii sunt obligati sa emita documentul fiscal care atesta plata rovinietei si un document, care atesta inregistrarea in baza de date a CNADNR a tranzactiei privind emiterea rovinietei. Acesta din urma, se emite in doua exemplare identice si contine datele tranzactiei (numele distribuitorului, datele de identificare ale punctului de lucru in care s-a emis rovinieta, datele de identificare ale vehiculului, perioada de valabilitate a rovinietei, contravaloarea in euro si lei a rovinietei) din care unul (copia partener) trebuie sa fie semnat de solicitant, semnatura prin care acesta certifica conformitatea datelor inscrise in document cu cele solicitate.
Aceasta prevedere are in vederere ducerea erorilor material inscrise la initierea tranzacttilor de catre personalul distribuitorilor, prin verificarea documentului emis si de catre solicitant. Mai mult, in situatia in care solicitantul observa ca datele inscrise pe copia partener nu sunt in conformitate cu cele solicitate, personalul distribuitorului, are posibilitatea inainte de incasarea sumei aferente si a finalizarii tranzactiei prin emiterea celui de-al doilea exemplar – copie client, sa anuleze tranzactia si sa emita o noua rovinieta conform celor solicitate de client.
Mai mult de atat, prevederile normelor metodologice permit corectia numarului de inmatriculare, in acelasi punct de lucru in care a fost emisa rovinieta si dupa finalizarea tranzactiei, dar intr-un interval de 60 minute de la finalizarea tranzactiei. In acest interval de timp, utilizatorul poate solicita corectia numarului de inmatriculare, iar distribuitorul este obligat sa o realizeze avand totodata si obligatia de a pastra in punctual de lucru o copie a certificatului de inmatriculare a vehiculului, dar si originalele celor doua documente emise pe numarul de inmatriculare eronat. In situatia in care corectia numarului de inmatriculare nu se poate realiza in cele 60 minute de la emiterea rovinietei, aceasta se poate realiza doar la CNADNR si doar in anumite conditii prevazute de acelasi act normativ.
Astfel, avand in vedere ca terminalele/masinile automate de procesare plati numerar/electronice neasistate nu permit:
• Certificarea prin semnatura a corectitudinii datelor, pe documentul copie partner, de catre solicitant;
• Efectuarea corectiei numarului de inmatriculare in intervalul de 60 minute de la emiterea rovinietei, cu respecterea pevederilor Normelor metodologice pentrua plicarea de catre CNADNR a tarifului de utilizare si a tarifului de trecere, aprobate prin OMT 611/2015, respective cu pastrerea in punctual de lucru a documentelor mentionate mai sus;
• Eliberarea restului in numerar – conform legislatiei in vigoare contravaloarea tarifului de utilizare este stabilita in euro, iar valoarea in lei se calculeaza lunar in functie de cursul valabil in penultima zi lucratoare a lunii. Astfel, valoarea rovinietelor in lei nu este intodeauna o valoare rotunda;
CNADNR SA considera ca pentru evitarea unor neconformitati, in raport cu legislatia in vigoare, in ceea ce priveste emiterea rovinietelor si posibilitatea de modificare a numarului de inmatriculare in termen de 60 minute de la emiterea rovinietei, este in beneficial utilizatorului final ca emiterea rovinietelor sa se faca de catre personalul instruit al distribuitorilor autorizati si nu prin intermediul unor terminale/masini automate de procesare plati numerar/electronice neasistate.
CNADNR SA si-a manifestat deschiderea in a purta un dialog cu reprezentantii UNTRR, intalnire ce a fost deja stabilita pentru luni, 12.10.2015 ora 10:00, la sediul CNADNR SA.

Articole similare

Ad