Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Greve în porturi declanșate în februarie de Usb și Orsa

Temperatura este în creștere pe frontul portuar, determinată de cele două accidente mortale care au avut loc în mai puțin de 24 de ore, între 9 și 10 februarie 2023, în porturile Trieste și Civitavecchia. Sindicatul de bază Usb a proclamat o grevă națională de 24 de ore a portuarilor, de la ora 12:00, 10 februarie, până la ora 12:00, 11 februarie.

Într-un comunicat, este scris că „nu mai este timpul să sacrificăm lucrătorii în dinamica economiilor și a reducerilor de personal și de siguranță pentru a crește profiturile multinaționalelor care cresc vertiginos datorită războiului actual. Dacă există un război de purtat, singurul, acesta este cel împotriva crimelor la locul de muncă, prin instituirea infracțiunii de crimă la locul de muncă, așa cum cere Usb de ani de zile”.

Sindicatul solicită, de asemenea, recunoașterea muncii în porturi ca fiind uzurpatoare: „Dacă cererea Usb ar fi fost acceptată, Paolo Borselli nu s-ar fi aflat la 58 de ani (muncitorul care a murit la Trieste, n.r.) pe un cărucior care manevra încărcături grele și ar fi în viață astăzi”. Pentru a susține această cerere, Usb a proclamat o nouă grevă națională pentru 25 februarie, cu o demonstrație în portul Genova.

Dar nu există doar accidente de muncă care să încălzească atmosfera în porturi. La terminalul Mct din Gioia Tauro, Domenico Macrì, secretarul național al docherilor din sindicatul Orsa, a fost concediat. O măsură pe care sindicatul o definește într-o notă ca fiind „o măsură politico-sindicală împachetată în acest scop, cu motivații evident pretextuale”, adăugând că „încercarea de mediere cu conducerea de vârf a companiei terminale (controlată de Msc) a eșuat.

Potrivit sindicatului, „a fost necesar ca Mct să ia măsuri exemplare pentru a pune călușul la sindicatul de bază după luni de hărțuire și provocare, cu demiterea secretarului național”. Pentru a susține disputa pentru reintegrarea lui Macrì, Orsa a proclamat o grevă de 24 de ore a lucrătorilor de la Gioia Tauro pentru 20 februarie 2023.

Filt Cgil, Fit Cisl și Uiltrasporti au proclamat, de asemenea, o grevă națională în porturi, ale cărei modalități sunt stabilite la nivel teritorial, cu o durată maximă de 24 de ore. Într-un comunicat, ei explică faptul că „este nevoie urgentă de o intervenție proactivă și concretă pentru a opri acest masacru. Ne angajăm de la bun început, în punerea în aplicare a inițiativelor cu instituțiile și părțile angajatoare, menite să producă acțiuni concrete și oportune, începând cu punerea în aplicare a dispozitivelor care prevăd însoțirea exodului lucrătorilor portuari și consolidarea indispensabilă a formării care ar reduce cu siguranță expunerea la risc. Solicităm, de asemenea, actualizarea Legii 272/99 privind securitatea și sănătatea lucrătorilor portuari ca regulament de legătură cu Legea 81/08. Prevenția, respectarea regulilor și, mai presus de toate, o cultură a siguranței trebuie să se afle în fruntea oricărei priorități, începând cu cele ale Guvernului”.

Articole similare

Ad