Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi obiective UE privind reducerea emisiilor zero de CO2 pentru autobuzele și camioanele noi

Comisia Europeană propune noi obiective privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, începând cu 2030. Conform unui comunicat  de presă, emisiile generate de sectorul transporturilor, precum camioanele, autobuzele urbane și autocarele sunt responsabile de peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din UE și de peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră produse de transportul rutier. Noile standarde vor contribui la trecerea spre o mobilitate cu emisii zero și la îndeplinirea de neutralitate climatică.

De asemenea, Comisia recomandă introducerea treptată a unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate de CO2. Astfel, Comisia propune reduceri ale emisiilor cu 45% începând cu 2030, cu 65% începând cu 2035 și cu 90% începând cu 2040, comparativ cu nivelul din 2019. În plus, Comisia îndeamnă ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero din 2030 pentru a stimula implementarea mai rapidă.

Actuala propunere va avea un impact pozitiv asupra tranziției energetice, prin reducerea cererii de combustibili fosili importați și prin sporirea economiilor de energie și a eficienței în sectorul transporturilor din UE, în conformitate cu obiectivele Pactului verde european și REPowerEU. Ceea ce va aduce beneficii operatorilor de transport și utilizatorilor europeni prin reducerea costurilor combustibililor și a costurilor totale de deținere. Totodată, va asigura o utilizare pe scară mai largă a unor vehicule mai eficiente din punct de vedere energetic, precum și îmbunătățirea calității aerului pentru sănătatea europenilor.

Emisiile din sectorul vehiculelor grele au crescut de la an la an, în principal, cauzate de majorarea cererii de transport rutier care se preconizează că vor continua să crească în viitor.

În 2019, emisiile determinate din transportul de mărfuri au fost mai mari cu 44%, față de emisiile din sectorul aviației și mai mari cu 37% decât emisiile create de transportul maritim. Pentru a sprijini aceste tranziții, Comisia a inițiat deja Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi în vederea dezvoltării infrastructurii de încărcare necesară, în special instalarea la intervale regulate a punctelor de încărcare și de alimentare pe autostrăzile principale. Tot astfel, sugerează instalarea la fiecare 60 de kilometri pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 de kilometri pentru realimentarea cu hidrogen. Comisia colaborează intens cu colegiuitorii pentru a finaliza negocierile cu privire la aceste propuneri.

Articole similare

Ad