Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Managementul flotei, un cub in care costurile sunt latura cea mai vizibila

Pe 11 si 12 noiembrie, Pythia International Logistics organizeaza la Bucuresti un nou seminar dedicat managementului flotelor, cu participarea lui Paul Lauria, presedintele Mercury Associates, care are o experienta de 31 de ani in transport si consultanta in managementul flotei.
Seminarul a inclus studii de caz din experienta Mercury Associates pe pietele nord-americane, unde are peste 600 de clienti cu flote de pana la 200.000 de vehicule si echipamente, inclusiv Posta SUA si a Canadei sau departamentul de aparare al SUA.
 

In ceea ce priveste partea teoretica, despre care veti putea citi mai multe, ca si despre studiile de caz, in urmatoarele zile pe site-ul nostru si in numarul din decembrie al revistei Tranzit, cei care se ocupa de managementul flotei trebuie sa porneasca de la ideea simpla ca nu poti administra ceva ce nu vezi, nu cunosti. Din pacate, insa, exista inca multe firme care nu isi cunosc costurile cu flota auto, astfel ca nu stiu daca acestea sunt la un nivel corect sau mai pot fi reduse, si cum anume. De exemplu, Mercury Associates are clienti care cheltuiesc peste un miliard de dolari pe an pentru distributia produselor lor, dar nu stiu exact pe ce sunt cheltuiti banii si astfel nu inteleg ce oportunitati de eficientizare exista. In plus, desi costurile cu flota auto sunt mari, ele reprezinta uneori un procent mic din totalul cheltuielilor firmelor, mai ales in cazul celor care au alt obiect principal de activitate, nu transportul. Astfel ca apare riscul sa fie tratate superficial.
Numeroase firme, mai arata Paul Lauria, pastreaza prea mult timp vehiculele din flota si asta duce la costuri mari.
O alta decizie pe care firmele trebuie sa o ia dupa o analiza atenta este referitoare la ce activitati legate de managementul flotei e bine sa fie facute in house si care sa fie externalizate. Si la fel pentru managementul intretinerii flotei.
Deoarece publicul seminarului nu a fost deloc omogen, ci a fost format din firme de transport cu flote de diferite dimensiuni si din firme care folosesc flota auto pentru sustinerea altor activitati, Paul Lauria a tinut sa atraga atentia asupra faptului ca nu toate aspectele discutate sunt relevante pentru fiecare participant si nu toate studiile de caz pot fi luate drept exemplu, ci important este sa se inteleaga complexitatea activitatii de management al flotei si sa i le acorde atentia cuvenita.

Articole similare

Ad