Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU cere mai mult pragmatism

Uniunea Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU) a reacționat, de asemenea, prompt, atrăgând atenția asupra faptului că este nevoie de mai mult pragmatism din partea legiuitorilor. „Transportul comercial greu este diferit de celelalte segmente de transport. Deși sectorul nostru este pe deplin angajat în ceea ce privește decarbonizarea, toate opțiunile pentru a obține neutralitatea emisiilor poluante ar trebui să rămână deschise. UE nu își poate permite să facă experimente când vine vorba de impunerea unor obiective temporale stricte. Acceptând posibilitatea continuității utilizării motorului cu ardere internă pentru vehiculele grele, CE a luat o decizie importantă în recunoașterea diferențelor fundamentale de tehnologie comparativ cu celelalte tipuri de vehicule. Rolul vital pe care îl joacă camioanele și autocarele în asigurarea mobilității mărfurilor și a cetățenilor UE ar trebui să rămână în fruntea agendei oricărui deputat în discuțiile viitoare”, a declarat Raluca Marian, Directorul IRU EU Advocacy.

Obiectivul de 90% privind neutralitatea vehiculelor comerciale grele până în 2040 este un punct de plecare mai realist decât 100%. Cu toate acestea, legiuitorii trebuie să se asigure că abordarea finală va oferi combustibililor neutri din punct de vedere carbon o șansă reală de a rămâne pe piață. Indiferent de originea lor, aceștia din urmă au un element esențial în comun: atunci când sunt arși, ei eliberează în mare parte aceeași cantitate de CO₂ decât ceea ce a fost absorbit din atmosferă în timpul producției lor, compensând astfel emisiile de CO₂.

„Deși contribuie în mod egal la atingerea neutralității carbonului, propunerea Comisiei lasă opțiunea de a utiliza acești combustibili doar pentru 10% din vehiculele noi vândute după 2040. Astăzi sunt 7 milioane de vehicule grele pe drumurile UE. Dacă noi, ca sector, putem conta doar pe un procent foarte mic de vânzări noi de vehicule având motoare cu ardere internă, există îndoieli că aceasta va fi o opțiune reală și practică pentru noi”, a spus Raluca Marian.

Aducerea autobuzelor și autocarelor în sfera de aplicare a standardelor de CO₂ este în general o mișcare pozitivă, deoarece oferă claritate pentru investițiile viitoare, opinează reprezentanta IRU.

Totuși, nu ar fi bine să se meargă exclusiv pe „mâna” propulsiei electrice. În acest sens, la începutul lui februarie 2023, IRU, Consiliul Expeditorilor europeni și FuelsEurope au cerut într-o scrisoare comună trimisă tuturor comisarilor UE recunoașterea deplină și egală a carburanților neutri din carbon pentru motoarele cu ardere internă, alături de sistemele cu pile de combustie pe hidrogen și de motoarele electrice.

Articole similare

Ad