Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele din Franța, la a patra lună de scădere din ultimele cinci

Potrivit celor mai recente estimări ale Băncii Mondiale, creșterea economică din 2023 va stagna puternic din cauza inflației, a creșterii ratelor dobânzilor, a scăderii investițiilor și a perturbărilor cauzate de invazia Rusiei în Ucraina, iar Zona Euro în mod special va fi expusă, cu o proiecție de creștere a PIB de doar 0,5%, față de 1,7% la nivel global.

În plus, statele membre UE și G7 au adoptat noi plafoane tarifare pentru produsele petroliere rusești transportate pe mare, cum ar fi motorina și păcura, aceasta fiind a treia sancțiune adoptată de Uniune Europeană, care sporește și mai mult amenințarea creșterii în continuare a prețurilor la combustibili.

Statele europene încearcă să atenueze efectele tuturor acestor realități economice și geo-strategice prin introducerea sau extinderea măsurilor de sprijinire a întreprinderilor. În Franța, companiile cu mai puțin de 10 angajați și cu o cifră de afaceri anuală mai mică de două milioane de euro, fără taxe, vor putea beneficia, de exemplu, de un plafon al prețului energiei care limitează creșterea scumpirea gazelor și energiei electrice la 15%. De asemenea, sunt posibile amânări la plata impozitelor și a contribuțiilor la asigurările sociale. Pe de altă parte, reducerile pentru achiziția de combustibil de către transportatorii rutieri francezi s-au încheiat pe 31 decembrie 2022.

Prin urmare, ianuarie pare să confirme, așa cum arată o analiză Upply, scenariul actual declanșat de pandemia din 2020, de inflație globală și protecție locală, dar cu o schimbare majoră, aceea că a luat sfârșit politica de tipul „indiferent de costuri”.

În acest context, prețurile de transport rutier de mărfuri din Franța au continuat să scadă în ianuarie, cu 1,9% față de decembrie, fiind a patra scădere din ultimele cinci luni și reflectând o scădere generală a pieței.

Articole similare

Ad