Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că timpul de manipulare a containerelor a crescut până la 3,5 ore, presiunea asupra portului Rotterdam fiind mare și în creștere. Dar se pare că, datorită sistemului de comunicații și informații Port Alert, Autoritatea Portuară din Rotterdam, Portbase și TLN doresc să schimbe acest lucru.
Port Alert este în stadiu de pilot în 2023 și trebuie să devină sistemul central de transmitere a comunicațiilor, inclusiv despre perturbările din port. La proiect vor participa Autoritatea Portuară din Rotterdam, Portbase, TLN, cinci transportatori și două terminale și depozite, inclusiv Van der Stelt Logistics și terminalele Short Sea din Rotterdam
Toți aceștia cred că Port Alert face munca tuturor partenerilor de lanțul logistic din port mai eficientă și că, în plus, portul va fi mai sigur, în special pe drumurile unde există ambuteiaje și aglomerație.
La mijlocul lui decembrie, zeci de transportatori au organizat o acțiune de protest pe N15, lângă Rozenburg, deoarece s-au săturat de așteptarea din terminale și de la depozitele goale.