Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi sisteme de asistare la conducere realizate din fabrica pentru Citan si Clasa V

Incepand cu 2016, modelele Citan si Clasa V vor avea optiunea de a instala un sistem de asistenta la conducere destinat persoanelor cu mobilitate redusa, care pot compensa o gama diversa de handicapuri. Autovehiculul si gama de echipament sunt fabricate de acelasi producator: kitul dedicat persoanelor cu dizabilitati este instalat la Mercedes-Benz Modification Center din fabrica Sindelfingen. Acesta beneficiaza de aceleasi conditii de garantie precum cele oferite autovehiculului.
Ambele modele, Citan si Clasa V, vin echipate cu un buton rotativ ce permite manipularea volanului in conditii de siguranta, chiar si cu o singura mana.
 

In functie de preferintele clientului, butonul poate fi montat pe partea dreapta sau stanga a volanului. O alta functie permite ca manetele de semnalizare si de pilot automat sa fie actionate in mod alternativ de pe partea dreapta a volanului, prin manete suplimentare.
Una din optiunile disponibile pentru Clasa V este butonul multifunctional ”MFD Touch”, care poate fi montat pe partea stanga sau dreapta a volanului si poate fi folosit ca o telecomanda cu control radio pentru faza lunga si scurta, semnalizatoare, claxon si stergatoare de parbriz. Design-ul ergonomic faciliteaza folosirea butonului, iar toate functiile pot fi activate fara ca soferul sa ia mainile de pe volan.
O unitate de control manual permite accelerarea si franarea cu ajutorul mainii . In mod normal, rotirea butonului accelereaza autovehiculul, in timp ce o apasare usoara activeaza sistemul de franare. Prin folosirea unitatii de control ”Easy Speed” pot fi obtinute aceleasi efecte prin tragerea si apasarea manetei respective. De asemenea, pedalele de acceleratie si frana pot fi folosite in continuare. Cu toate acestea, pe pedale poate fi montat un invelis optional ce previne actionarea accidentala a acestora.
Extensiile pedalelor sunt disponibile optional si sunt o varianta sigura si confortabila pentru modelele Citan si Clasa V. Acestea pot reduce distanta pana la pedale de la cinci la zece centimetri, in functie de nevoile individuale. Extensiile pedalelor sunt montate peste pedalele existente si sunt simplu de indepartat.
Pedala de acceleratie poate fi mutata in partea stanga pentru Citan si Clasa V. In acest caz, o unitate suplimentara este montata pe partea stanga in zona picioarelor. De asemenea, utilizatorul poate opta pentru utilizarea pedalei din partea stanga sau dreapta prin intermediul unui comutator amplasat pe bord. Aceasta optiune necesita o transmisie automata pentru Clasa V si o transmisie cu dublu ambreiaj 6G-DCT pentru Citan.
In Citan si Clasa V, soferii deosebit de inalti au posibilitatea de a reloca scaunul cu 50 mm mai in spate. De asemenea, in Citan, inaltimea scaunului soferului poate fi crescuta cu 25mm. Mai mult, Citan este dotat cu un covoras pliant de protectie pentru pragul de la usa soferului.
Mai multe modificari sunt efectuate de catre companiile de specialitate si de VanPartner Paravan, in colaborare cu Mercedes-Benz Vans. De exemplu, rampele si sistemele de ridicare pentru scaune cu rotile cu motorizare electrica pot fi montate pe usa glisanta sau pe haionul Clasei V. De asemenea, se pot monta sisteme de prindere si console de transfer pentru sofer sau pasagerul din dreapta.

Articole similare

Ad