Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia califică drept „sinucidere” planul UE de interzicere a vehiculelor pe bază de combustibili fosili

Italia și-a intensificat joi, 16 februarie, opoziția față de planurile europene de interzicere a vânzării de mașini noi pe benzină și diesel în 12 ani, iar ministrul transporturilor a calificat drept „sinucidere” și „cadou” pentru industria chineză trecerea rapidă la vehiculele electrice.

Normele aprobate marți de Parlamentul European vor impune ca, până în 2035, constructorii de automobile să reducă cu 100% emisiile de CO2 ale autovehiculelor noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în rândul celor 27 de țări.

Acest plan a picat prost în Italia, unde se află mărci precum Fiat și Alfa Romeo, unde industria auto este încă axată în mare parte pe tehnologia motoarelor cu combustie. „tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului și de un mediu mai curat, dar acest lucru nu înseamnă să concediem milioane de lucrători și să închidem mii de întreprinderi. Fundamentalismul ideologic al electricității este doar o sinucidere și un cadou pentru China”, a declarat ministrul transporturilor Matteo Salvini, care conduce partidul de dreapta Liga.

Salvini, care este și viceprim-ministru, a declarat că este nevoie de mai mult timp și de mai multe fonduri pentru a asigura o tranziție fără probleme. Ministrul de externe Antonio Tajani a indicat anterior că Roma va încerca să dilueze obiectivul. Astfel, Italia își va prezenta propria contrapropunere și, anume, să limiteze reducerea la 90%, dând industriilor șansa de a se adapta. Industria auto națională are peste 270.000 de angajați, direct sau indirect, și reprezintă peste 5% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor furnizate de asociația auto ANFIA.

Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de autovehicule noi, potrivit ANFIA. Țările UE au ajuns la un acord privind interzicerea autovehiculelor cu motoare termice în luna octombrie a anului trecut, dar mai trebuie încă să aprobe în mod oficial normele înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în luna martie.

Articole similare

Ad