Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: Transportatorii şi intermediarii de servicii se acuză reciproc pentru creșterea prețului produselor

Două mari asociații de transportatori și logistică din Spania, Confederatia spaniolă a transportatorilor de marfuri (CETM) și Asociația multisectorială a tuturor actorilor din lanțul de producție și distribuție (AECOC), își pasează responsabilitatea pentru creșterea prețului produselor din cosul zilnic.

Președintele CETM, Ovidio de la Roza, consideră că ˝nu se poate atribui transportatorilor de bunuri responsabilitatea pentru creșterea prețului coșului de cumpărături, cu atât mai mult cu cât studiile indică faptul că, în Spania, transportul reprezintă abia 4% din prețul total al produselor alimentare și de consum”.

De la Roza precizează că Legea privind lanțul de transport, invocată drept cauză pentru creşterea preţurilor, a fost aprobată în urma negocierilor dintre Comitetul Național de Transport Rutier (din care face parte CETM) și Ministerul Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane, tocmai pentru a preveni abuzurile expeditorilor și pentru a se asigura că întreprinderile și lucrătorii independenți din sectorul transportului rutier de mărfuri nu lucrează sub costurile lor.

Însă, potrivit lui De la Roza, acest lucru “nu se întâmplă întotdeauna, deoarece expeditorii independenți profită de poziția lor dominantă și încearcă să își impună prețurile sub amenințarea că, dacă firma ta nu furnizează serviciul, orice altă firmă o va face”.

Pe de altă parte, Josep Măría Bonmatí, directorul general al AECOC Spania, unica asociație ce reunește actorii din lanțul de producție și distribuție, de la producători și fabricanți, la operatori logistici și distribuitori din sectoarele FMCG, HORECA, Sănătate, Feronerie și bricolaj și Electronică de consum, a pus creșterea prețurilor din supermarketuri pe seama majorării costurilor de transport, făcând aluzie la Legea deșeurilor sau la Legea privind lanțul de transport.

Reprezentantul CETM afirmă că expeditorii independenți, cu AECOC în frunte, au negat întotdeauna diversele practici abuzive în impunerea tarifelor de transport, motiv pentru care nu înțelege cum Legea lanțului de transport, care împiedică transportatorii să factureze sub costuri, înseamnă o creștere a costurilor clienţilor de transport, dacă, așa cum spun cei de la AECOC, aceștia plăteau deja în mod corect pentru serviciile firmelor de transport și ale liber-profesioniștilor.

Directorul AECOC a mai precizat că activitățile de manipulare a mărfii precum încărcarea și descărcarea, au costat companiile pe care le reprezintă peste 300 de milioane de euro de când şoferilor li s-a interzis prin lege să mai facă astfel de activităţi. Reprezentantul asociaţiei transportatorilor (CETM) afirmă că activitatea șoferilor, din motive de siguranță, nu trebuie să fie alta decât cea de a conduce și, în plus, “nu se poate permite nici tratamentul pe care acestia îl primesc în multe ocazii”.

În concluzie, cele mai mari asociații de profil din Spania se autodisculpa în privința creșterii costurilor consumatorilor.

Articole similare

Ad