Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aquila raportează un profit net record în 2022, de 85 milioane lei

Aquila, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat 2022 cu afaceri în creștere și un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior. Profitul net preliminar este cel mai mare de la înființarea companiei, în urmă cu aproape 30 de ani.

Rezultatul obținut vine în contextul creșterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2.210 milioane lei, susținute de segmentul de distribuție, în special de vânzările prin canalul HoReCa și cel de proximitate (benzinării și magazine de proximitate), precum și de brandurile proprii. Rezultate în creștere a obținut și Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova, intrat în portofoliul Aquila în 2021.

„Strategia Aquila este confirmată de rezultate financiare istorice în primul an de prezență la Bursa de Valori București. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și pe canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere. Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investițiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienți, ne vor consolida rezultatele și vom reduce continuu amprenta asupra mediului”, a declarat Cătălin Vasile, CEO Aquila.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri: distribuție, 15%, logistică, 7%, și transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.

Marja brută a companiei s-a îmbunătățit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influențată de mixul de produse vândute și de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.

Aquila își propune dublarea EBITDA până în 2026, prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate. O țintă este și reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.

Articole similare

Ad