Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A&C Trans Company Internaţional: 10 ani de dezvoltare continuă

A&C Trans Company Internaţional s-a înfiinţat în 2013 cu scopul de a oferi soluţii de transport intern şi internaţional de mărfuri generale (folosind prelate sau dube închise), dar şi ADR, confecţii pe umeraşe sau agabaritice. La acel moment, Steluța Mic, administratorul firmei – care deține 50% din acțiuni, restul de 50% fiind ale soțului său – avea deja 16 ani de experiență în transporturi, „dar, cu toate cunoștințele pe care le aveam, nu constientizam cât de greu va fi. Experiența dobândită, inclusiv în companii multinaționale, a contat totuși. Iar în ceea ce privește relația cu clienții și cu furnizorii, am încercat să fie bazată pe corectitudine și profesionalism, pentru a avea o colaborare de durată, construită de la început ca un parteneriat.“

Folosind autovehicule proprii şi subcontractate, compania cu sediul în Bucureşti are avantajul unui personal înalt specializat, capabil să ofere soluţii de transport eficient atât în UE, cât şi pe teritoriul CSI, Turcia sau Kazahstan, în condiţii de siguranţă. Asta nu înseamnă însă că resursa umană nu este, și pentru A&C Trans, unul dintre cele mai sensibile subiecte din prezent. Dar firma și-a realizat în timp selecția, „în cel mai natural mod. Cine a reușit să se plieze pe cerințele noastre și să se integreze din punct de vedere social cu restul colegilor a mers mai departe. Alegerea este reciprocă, iar rata de succes este dictată de implicarea și dorința individuală. Acum pot spune ca fac parte dintr-o echipă de oameni dedicați și motivați pentru ca lucrurile pe care le fac să conteze.“

Cursele sunt tur-retur spre toate destinațiile din Europa – „transportul intracomunitar nu este o activitate pe care îmi doresc să o dezvolt, cel puțin nu acum, și facem asta doar la solicitările clienților“ – dar și în spațiul non-UE, unde volumele pe relația Turcia sau Ucraina sunt destul de importante.

Ca și transportul intracomunitar, grupajele constituie adesea soluții spot mult mai competitive ca preț și timp de tranzit, „iar faptul că nu am dezvoltat o adevărată linie de grupaj pe o anumită destinație a fost doar din lipsa unui partener de încredere care să ne pună la dispoziție serviciile pe care le solicităm/oferim. Deoarece este un tip de parteneriat greu de controlat. Și acesta a fost principalul motiv pentru care nu poți ajunge la o anumită maturitate și profitabilitate.“

Compania nu mai are flotă proprie și nu își mai propune să aibă în următori 3-4 ani, din cauza lipsei de forță de muncă, dar în funcţie de nevoile clienţilor poate folosi ansambluri de 20-24 t, camioane jumbo, cu semiremorci mega sau frigorifice şi autovehicule cu sarcină utilă de 3,5 t și lungime de 7,20 m.

A&C Trans se ocupă și de depozitare, dar deocamdată proiectul unui depozit propriu a fost lăsat deoparte – „nu și abandonat“ – din cauza pandemiei, care a adus nesiguranță față de viitorul apropiat și a impus restricții ce au îndemnat la rezervă și la o atenție sporită acordată activităților care merg bine și care pot fi controlate 100%.

În plus, firma oferă consultanţă ce acoperă domeniile legislativ, fiscal, vamal, logistic, transporturi specializate.

A&C Trans Company Internaţional şi-a dezvoltat relaţii de parteneriat cu firme importante din Italia, Marea Britanie, Belgia, Austria, Elveţia, Spania, Portugalia, Germania şi Franţa, astfel că oferă servicii logistice complete în toată Europa: transport rutier internațional de marfă cu camioane complete și grupaje, cargo aerian, maritim, cargo containerizat, comisionare vamală, depozitare și antrepozitare, transport intern cu camioane complete și grupaje, transport agabaritic. Alegerea partenerilor a fost reciprocă, explică Steluța Mic, „bazată pe aceeași viziune, iar criteriile de selecție sunt performanțele profesionale. Foarte important pentru noi este ca atunci când se semnează un contract să existe un sentiment de «win-win», care cu siguranță este un mod de a fideliza un client și de a-i deveni partener în timp. Pe parcursul celor 10 ani de activitate ne-am dezvoltat un portofoliu destul de important de clienți și de furnizori, ceea ce ne permite anumite proiecții pe un interval mai mare de timp și o oarecare stabilitate.“

Datorită acestor parteneriate, bursele și platformele de specialitate sunt instrumente utile de lucru, dar cu pondere mică în activitatea A&C Trans.

Compania a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de peste 54 de milioane de lei şi un profit de 2,7 milioane de lei, creşterea medie fiind de circa 5 milioane de lei pe an. Cea mai mare creştere a cunoscut-o în 2021, cu aproape 12 milioane de lei.

2023 a început „cel puțin ciudat, nu a adus nimic bun până acum. Eu în general sunt optimistă, dar ce se întâmplă acum pe piață nu are o justificare concretă, ci este doar un curent pe care îl dau marii jucători cu flote importante și care își permit o scădere a tarifelor de transport. Or, prețul combustibilului, care reprezintă 30% din cheltuielile directe, nu a scăzut dramatic, cât să se modifice prețurile până la nivelul de acum. Cine va câștiga și pe ce termen vom vedea…“ În perioada următoare firma va continua să-și îmbunătățească serviciile oferite și să-și dezvolte portofoliul de clienți și de furnizori, iar în 2024 are în plan să înceapă și alte activități.

Articole similare

Ad