Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul maritim dintre China și Europa recâștigă teren în dauna celui feroviar

Cererea de transport feroviar de marfă din 2022 dinspre China spre vest poate fi descrisă cel mai bine ca un rollercoaster, așa cum arată o analiză recentă realizată de Upply. Scăderea inițială de după izbucnirea războiului din Ucraina a fost urmată de reluarea volumelor în mai, iar redresarea a continuat în trimestrele al doilea și al treilea, înainte ca volumele să înceapă să scadă din nou în ultimele trei luni ale anului trecut. Fluctuația este evidentă mai ales pe ruta China-Polonia, unde, după trei luni consecutive de creștere în trimestrul al treilea, volumele au scăzut puternic, cu aproape 30%, în trimestrul al patrulea, cea mai semnificativă scădere din aprilie 2022 încoace.

Volatilitatea mare a volumelor de transport feroviar de marfă de anul trecut este o dovadă a sensibilității la mișcările din transportul maritim de marfă. În ciuda faptului că au început deja să scadă, tarifele de transport maritim în primul semestru al lui 2022 s-au menținut la un nivel ridicat, iar costurile mari, deficitul de capacitate și o anumită revenire a cererii din China spre Europa din cauza războiului i-au făcut pe expeditori să prefere transportul feroviar de marfă, care a oferit capacitate suficientă și timp bun de tranzit.

Între timp însă situația s-a schimbat: tarifele de transport maritim au scăzut din nou la nivelurile de dinainte de pandemie, la fel și programul navelor, ceea ce a determinat expeditorii să se întoarcă la acest mod, în dauna feroviarului.

Articole similare

Ad