Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele transportate feroviar dinspre China spre Budapesta și Liege cresc

În timp ce volumele totale transportate feroviar între China și Europa au scăzut în ultimul trimestrul din 2022, deoarece maritimul a redevenit atractiv, dar și pentru că a scăzut consumul, există și excepții, așa cum reiese dintr-o analiză realizată de Upply: rutele din China către Budapesta și Liege au înregistrat o creștere notabilă în 2022, în ciuda perturbărilor geopolitice.

Ungaria și-a declarat de mult timp ambiția de a deveni un nod de transport care leagă Asia de Europa. Volumul transportat feroviar din China până la Budapesta a crescut de 30 de ori, de la 200 de UAT în 2021 la 6.174 în 2022, performanță care poate fi atribuită unei deturnări de bunuri care au intrat anterior în UE prin legătura mai scurtă de la Záhony (prin Ucraina și Ungaria) în 2021 spre cea via Małaszewicze (prin Polonia și Belarus) din cauza războiului. Pe lângă această mutare, atractivitatea Ungariei ca nod feroviar chiar și în această perioadă dificilă a crescut datorită rețelei sale extinse de transport spre Europa Centrală și de Est și investițiilor mari ale Chinei în Ungaria.

În ceea ce privește creșterea volumelor din China până la Liege, aceasta reflectă reziliența activităților transfrontaliere de comerț electronic. Din 2019, Liege a început să servească drept hub de distribuție pentru Alibaba în Europa și de aceea volumele de transport feroviar de marfă din China până la aici au crescut cu 180% în ultimii patru ani.

Articole similare

Ad